Grupul auto francez Renault a anunţat vineri o scădere a vânzărilor în trimestrul al treilea, ca urmare a declinului producţiei partenerilor Nissan şi Daimler, închiderii pieţei iraniene şi scăderii cererii pentru automobile echipate cu motoare diesel, informează Reuters.
În perioada iulie-octombrie, veniturile realizate de grupul Renault au scăzut cu 1,6%, până la 11,296 miliarde euro, în timp ce înmatriculările mondiale ale grupului, care cuprinde mărcile Renault, Dacia, Lada, Alpine, Renault Samsung Motors şi Jinbei Huasong, au scăzut cu 4,4% până la 852.198 vehicule.
Proprietarul Dacia i-a şocat pe investitori săptămâna trecută când a emis un avertisment de profit iar vineri a oferit explicaţii pentru vânzările sale sub aşteptări. Astfel, în Europa, unde livrările Renault au scăzut cu 3,4% chiar dacă piaţa a crescut cu 2,4%, compania a dat vina pe rezultatele solide din perioada similară a anului trecut precum şi pe întârzierile înregistrate la introducerea noii versiuni a modelului Clio. Acest model, a doua cea mai bine vândută maşină din Europa, ar urma să joace un rol central în politica de majorare a preţurilor pentru grupul Renault.
Conform cifrelor publicate vineri, scăderea vânzărilor în trimestrul al treilea a afectat în principal marca Renault, în cazul căreia livrările de autoturisme şi utilitare au scăzut cu peste 10% în trimestrul al treilea. În schimb, în cazul mărcii Dacia, livrările au crescut cu 9,3% în trimestrul al treilea până la 166.176 unităţi. Pe ansamblul primelor nouă luni, un număr de 563.268 de autoturisme şi utilitare marca Dacia au fost vândute la nivel mondial.
Pe piaţa din România, grupul Renault a vândut în primele nouă luni ale acestui an un număr de 52.871 de vehicule, ceea ce plasează România pe locul 15 în clasamentul celor mai importante pieţe pentru grupul francez.