Volumul vânzărilor de ciment "Lafarge" în România a scăzut cu 19,4%, în primul semestru al acestui an faţă de aceeaşi perioadă din 2009, iar alte efecte, cum ar fi preţurile sau mixul de produse, au avut un impact negativ de 2,6% asupra vânzărilor, a anunţat, vineri, grupul, citat de Mediafax.
Astfel, "activitatea" "Lafarge" pe piaţa româneacă a cimentului, indicator care înglobează efectele de volum, de preţ şi de mix, a scăzut cu 22%, în intervalul analizat.
"Lafarge" estimează că piaţa românească a cimentului se va contracta cu până la 10% în acest an, -4% fiind cel mai optimism scenariu.
Vânzările de ciment ale grupului francez în Europa Centrală şi de Est au scăzut, în acelaşi interval, cu 15%, la 5,5 milioane tone, în timp ce încasările din vânzări s-au redus cu 16%, la 371 milioane euro. Totodată, profitul EBITDA în regiune s-a redus cu 27%, la 125 milioane euro.
Compania estimează că piaţa central-est europeană a cimentului se va contracta în acest an, cu până la 4%.
Grupul francez este prezent pe piaţa românească din 1997. Activităţile "Lafarge" în România au fost reorganizate în 2007 în trei divizii - "Lafarge Ciment", cu ponderea cea mai mare în totalul vânzărilor, "Lafarge Agregate şi Betoane" şi "Lafarge Arcom Gips".