Sphera Franchise Group ("Sphera"), cel mai mare grup din industria de food service din România, a înregistrat un nou record, cu vânzări totale de 1.074,7 mil. lei în primele nouă luni din 2023, o creştere de 12,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2022. Grupul şi-a îmbunătăţit semnificativ profitabilitatea în primele trei trimestre, cu creşteri de două cifre ale profitului operaţional al restaurantelor şi EBITDA normalizată şi creşteri de trei cifre ale profitului operaţional şi profitului net, conform unui comunicat de presă al grupului.
"Am marcat o nouă bornă - am depăşit 1 miliard de lei în vânzări, în nouă luni, pentru prima dată în istoria Grupului. Este o realizare semnificativă, deoarece, chiar dacă majoritatea factorilor care au avut un impact negativ asupra performanţei noastre anul trecut s-au stabilizat, operăm într-un mediu volatil şi imprevizibil. Însă, rezistenţa şi adaptabilitatea echipei noastre au fost remarcabile, iar strategia noastră adânc înrădăcinată în business a fost reconfirmată. Pentru viitorul apropiat, eforturile noastre se vor axa pe dezvoltarea constantă, cu accent pe eficientizarea tuturor brandurilor şi pe principii solide ESG din punct de vedere economic care conduc acţiunile noastre", a declarat Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.
Potrivit sursei citate, KFC România rămâne principalul contributor la veniturile totale, cu vânzări de peste 776 milioane de lei în primele nouă luni ale anului, în creştere cu 13,2% faţă de aceeaşi perioadă din 2022. Marjele de profit sunt de două cifre, cu un profit operaţional al restaurantelor de 89,6 mil. lei (+31,4% an/an), o EBITDA normalizată de 81,7 mil. lei (+28,7% an/an) şi un profit net normalizat de 51,3 mil. lei (+29,3% an/an). KFC Italia îşi continuă performanţele foarte bune, cu o creştere a vânzărilor de 14,6%, până la 135 milioane de lei. După ce a atins pragul de rentabilitate în ceea ce priveşte profitul net în primul semestru, marja s-a îmbunătăţit cu 9 pp în primele nouă luni, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. KFC Moldova rămâne o afacere profitabilă - cu o creştere a vânzărilor de aproape 22% şi un profit operaţional al restaurantelor cu 35% mai mare, compania are o marjă EBITDA de aproape 17% în primele 9 luni ale acestui an. Pizza Hut a înregistrat o uşoară scădere a vânzărilor, de 2,3%, până la 86,7 mil. lei, pe fondul iniţierii unui proces de eficientizare care s-a accelerat în trimestrul al patrulea şi ale cărui efecte se vor concretiza, cel mai probabil, în următoarele câteva luni. Taco Bell a avut din nou rezultate excelente, cu vânzări în creştere cu 25,5%, la 62 mil. lei. Brandul continuă să înregistreze o EBITDA pozitivă de 3,5 mil. lei şi o rată de creştere de trei cifre de 122%.
Ca urmare a unei strategii eficiente de stabilire a preţurilor şi a unor volume de vânzări mai mari, Grupul a raportat un profit operaţional al restaurantelor de 100,4 milioane lei pentru primele nouă luni ale anului 2023, reflectând o creştere de 55% faţă de anul precedent. În mod similar, EBITDA normalizată a urmat o evoluţie pozitivă, ajungând la 94,7 milioane lei în primele nouă luni, o creştere de 62,5%. Profitul brut în primele nouă luni a crescut de peste trei ori faţă de perioada similară din 2022, ajungând la 46,4 milioane lei. Rezultatul final a ajuns la 35,8 milioane lei pentru primele nouă luni, o creştere de 129,3% faţă de anul precedent.
Excluzând impactul elementelor excepţionale legate în principal de costurile asociate închiderii unităţilor Pizza Hut în conformitate cu planul de reorganizare a reţelei, profitul net normalizat pentru primele nouă luni s-a ridicat la 42,9 milioane lei, o creştere de 175% faţă de anul precedent, în timp ce EBITDA normalizată a fost de 94,7 milioane lei, o creştere de 62,5% faţă de anul precedent.
În perioada 30 septembrie 2022 - 30 septembrie 2023, reţeaua de restaurante s-a mărit cu 4 unităţi noi. Astfel, la sfârşitul celui de-al treilea trimestru, Sphera Franchise Group opera 178 de restaurante: 101 KFC în România, 2 în Moldova şi 18 în Italia, precum şi 40 de unităţi Pizza Hut, 15 Taco Bell, o subfranciză Pizza Hut Delivery şi un restaurant Paul în România.
T3, cel mai bun trimestru din istorie din punct de vedere al vânzărilor totale
Trimestrul 3 a adus încă o creştere a cifrei de afaceri şi a vânzărilor istorice pentru Sphera Group. Veniturile au ajuns la 379,2 milioane lei, în creştere cu 9,1% faţă de anul precedent, o rată de creştere mai moderată care reflectă nivelurile de dinaintea pandemiei şi indică consolidarea activităţii Grupului pe cele trei pieţe.
"Suntem încântaţi să raportăm încă un trimestru de rezultate solide, datorate eficienţei operaţionale accentuate. Această abordare disciplinată a gestionării cheltuielilor a îmbunătăţit considerabil structura noastră de costuri. Ca urmare, ponderea cheltuielilor cu restaurantele în totalul vânzărilor a scăzut cu aproape 3pp de la an la an. Întrucât restaurantele KFC de pe toate cele 3 pieţe şi unităţile Taco Bell au performanţe în conformitate cu aşteptările noastre, ne concentrăm acum pe asigurarea faptului că Pizza Hut se înscrie pe o traiectorie similară. Procesul de eficientizare a reţelei sale, pe care l-am început recent, reprezintă un pas strategic către o mai mare eficienţă şi profitabilitate. Avem un plan solid pe care îl executăm cu diligenţă. Angajamentul nostru rămâne de neclintit şi mergem înainte cu încrederea că aceste ajustări vor consolida rezultatele şi vor oferi o valoare adăugată acţionarilor noştri", a declarat Valentin Budeş, CFO, Sphera Franchise Group.
La nivel de brand, în trimestrul 3, KFC a înregistrat o creştere de 10,4% a vânzărilor, generând 330,2 milioane de lei, în timp ce Taco Bell a crescut cu 19,1%, până la 21,3 milioane de lei. Vânzările Pizza Hut au scăzut cu 9,8%, la 27,7 milioane lei. Un program de reorganizare a reţelei de restaurante a început în mod oficial în trimestrul 3, cu scopul de a optimiza costurile, de a creşte agilitatea brandului şi de a îmbunătăţi indicatorii de profitabilitate.
Grupul a încheiat trimestrul 3 cu un profit operaţional al restaurantelor de 40 de milioane de lei, în creştere cu 1,8% faţă de anul precedent, un profit brut normalizat pentru această perioadă de 28,3 milioane de lei, în creştere cu 28,2% faţă de anul precedent, în timp ce EBITDA normalizată a fost de 42,4 milioane de lei, în creştere cu 14,4% faţă de anul precedent.
Evoluţia pe piaţa de capital rămâne pozitivă
În primele nouă luni ale anului, acţiunile SFG s-au apreciat cu 47,9%, depăşind semnificativ performanţa indicelui BET, care a crescut cu 22,9%. Randamentul total al acţiunilor SFG în primele nouă luni, inclusiv dividendul plătit la 31 martie 2023, a fost de 51,5%, faţă de o creştere de 29,3% pentru indicele BET-TR înregistrată în aceeaşi perioadă. În primele nouă luni ale anului, investitorii au tranzacţionat 1,7 mil. de acţiuni SFG, reprezentând 13,5% din free float.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Albert în data de 15.11.2023, 15:14)
Azi am lichidat TGN pentru a doua oară anul acesta, pe plus, și am cumpărat SFG. Are potențial de creștere și estimez un dividend de minimum 8% la anul. :) Aștept gânduri bune de la cei care m-au ascultat și au cumpărat H2O.
2. Anonim
(mesaj trimis de anonim în data de 15.11.2023, 16:53)
Am urmat sfatul. Mulțumesc! Am cumpărat și Sphera astăzi. Eu am expunere mare pe BENTO, DN, ATB, DIGI, AST, CC și mai nou LIH. Ti se par ok?
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Albert în data de 15.11.2023, 17:39)
Nu îmi pot da cu părerea asupra portofoliului tău, pentru că eu, după dezamăgirile Arobs și Bitnet, nu mai investesc în sectorul tehnologic din două motive: 1. Mi se pare că piața ro nu are investitori suficient de educați pentru a susține financiar acest sector, și 2. Companiile acestea nu oferă, în general, dividende. M-am ars și cu Digi și nu mai cumpăr în veci, pentru că dividendele-s de toată jena. Te felicit pentru ATB. Am avut și le-am vândut cu 50% profit, dar mai e loc de creștere. De asemenea, însă, ATB oferă dividende minuscule. Ce trebuie tu să înțelegi din ce am zis e că eu caut companii solide, care să ofere dividende cât mai mari. Tu, însă, urmează-ți instinctul și fii informat. Succes! :)
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Albert în data de 15.11.2023, 17:43)
Uite, eu presimt că TTS va raporta, peste doar 15 min, profit, deci am mai cumpărat 250 de acțiuni azi. Dar mă pot înșela, nu? :)
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.11.2023, 22:11)
Instinctul fiind sa te asculte pe tine, mno?
2.4. Anonim (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.11.2023, 22:36)
Mulțumesc pentru răspuns!
Eu cumva vin după euforia câștigului substanțial din vara de la Socep și Comvex, cu 100% randament la fiecare. Totul pe baza de știri, intuiție, foarte mult noroc ( la Socep am vândut cu o ora înainte de prăbușire, iar la Comvex au dat dividend ce a ridicat prețul cu încă 50%). Și mult risc, 10 K euro investiți la fiecare dintre cele doua. Am și vândut acțiunile Hidro atunci pt a întra mai mult pe cele cu portul și cerealele etc. După aceea, am plasat tot câștigul de 20 K euro în aceste COTAȚII ATB, BENTO, DN, AST.... . Pe Bento am deja 80% randament, câteva mii de euro dacă as marca acum. Plus randamente bune la celelalte. Au fost niște pariuri. Am și TLV, SNP, Hidro (am revenit), SNG sau TTS, 80% randament, BRD sau SNN.
2.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.4)
(mesaj trimis de Albert în data de 15.11.2023, 23:34)
Esti tare, felicitările mele! Eu am intrat târziu pe Comvex și pe Socep. Am pierdut bani la ele, nu mult, dar am pierdut. Azi am cumpărat iar și una și alta. Să vedem ce va fi. Am făcut câteva greșeli anul ăsta, dar majoritatea investițiilor mele au fost bune. De ex, când alții pierdeau pe TGN, eu marcam 6.000 de lei profit. Am cumpărat TLV și BRD pe minime. De WINE nu mai zic... A fost un an bun, 2023, Doamne-ajută și de 2024. Presimțirea mea, totuși, e că nu va fi un an strălucit, de aceea lichidez extravaganțele și mă duc pe companii plătitoare de dividend. Te salut și îți urez din nou investiții profitabile.