Vânzările "Terapia Ranbaxy" au crescut cu 21%, în primul semestru, la 48 milioane de dolari, procesul de restructurare şi raţionalizare amortizând efectele negative ale condiţiilor dificile de piaţă, se arată într-un raport al grupului farmaceutic indian Ranbaxy, citat de Mediafax.
În trimestrul al doilea, vânzările companiei româneşti au urcat cu 27%, la 24 milioane de dolari, ţara noastră fiind una dintre cele mai performante pieţe europene din portofoliul "Ranbaxy".
La nivel mondial, vânzările grupului indian au cres-cut în prima jumătate a aces-tui an cu 42%, la 682 milioane de dolari, în principal datorită performanţelor bune ale operaţiunilor din Statele Unite.
"Terapia Ranbaxy", subsidiara românească a grupului, deţine o fabrică de medicamente generice în Cluj-Napoca, dar şi un teren de 90.000 de metri pătraţi, pe care încearcă să îl vândă încă din 2007.
Dragoş Damian, directorul general al "Terapia Ranbaxy", a declarat în luna mai că speră ca "Daiichi Sankyo", grupul japonez care a cumpărat în 2008 "Ranbaxy", să aleagă oraşul Cluj-Napoca pentru a investi într-o nouă fabrică de medicamente, în urma analizei anuale a capacităţilor de producţie.
În 2009, "Terapia Ranbaxy" a avut o cifră de afaceri de 330 milioa-ne lei, din care 30 milioane lei au fost exporturile. Pentru acest an este estimat un avans de 5-6%.
"Ranbaxy Laboratories", cel mai mare producător de medicamente din India, a preluat, în luna martie 2006, de la fondul de investiţii "Advent International", un pachet de acţiuni reprezentând 96,7% din acţiunile "Terapia" Cluj-Napoca, pentru 324 milioane de dolari.
Grupul japonez farmaceutic "Daiichi Sankyo" a devenit acţionarul majoritar al "Ranbaxy Laboratories", după finalizarea achiziţiei a 64% din acţiuni, la începutul lunii octombrie 2008.