Vinurile româneşti au atras atenţia experţilor internaţionali, care le recomandă ca fiind printre cele mai bune vinuri ce pot fi încercate şi degustate în 2022, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
În urma unui eveniment inedit de degustare iniţiat de Carrefour România şi Marinela Ardelean, în parteneriat cu The Iconic Estate, la New York, experţii au fost impresionaţi de calitatea celor 6 vinuri din programul Deschidem Vinul Românesc, realizate din 5 soiuri autohtone, dintre care unele cultivate exclusiv în România. Vinurile româneşti s-au remarcat prin gustul unic şi au ajuns să fie apreciate şi să ajungă printre preferinţele şi recomandările experţilor, în Forbes US.
"Vinurile au fost întotdeauna cele care m-au ajutat să descopăr noi locuri, tradiţii şi culturi, mai ales acum, când nu am mai călătorit din 2019. Nu mai încercasem vinuri din România înainte de evenimentul de la New York, dar am fost complet fascinată şi impresionată de istoria bogată şi de gustul unic al vinului românesc. Îmi doresc să împărtăşesc experienţa mea şi să îmi inspir comunitatea să descopere vinurile producătorilor români. Astfel, le pregătesc o degustare de vinuri româneşti alături de Marinela Ardelean, critic internaţional de vin. În plus, îmi doresc să descopăr mai multe din ceea ce are să ofere România în materie de vinuri şi sper ca în curând să văd pe rafturile magazinelor din SUA vinuri româneşti", a declarat Wanda Mann, expert internaţional în vinuri şi jurnalist, The Somm Journal.
Dacă la nivel internaţional, recunoaşterea calităţii vinului autentic românesc de către experţii internaţionali reprezintă primul pas în transformarea vinului autohton într-un brand de ţară, la nivel naţional, tot mai mulţi români apreciază şi se bucură de vinurile româneşti oferite de retailer prin programul Deschidem Vinul Românesc. Vânzările înregistrate de Carrefour, pe întreg segmentul de vinuri româneşti, în ultimul an, arată o creştere medie de peste 160% în 2021 faţă de 2020, iar segmentul de vinuri regionale din program are o creştere de 220%. Evoluţia ascendentă vine ca urmare a investiţiilor realizate de retailer în promovarea vinurilor de la crame mici, regionale, ca parte a misiunii programului de a susţine industria locală. La acestea se adaugă creşterea diversităţii vinurilor autohtone şi a soiurilor din segmentul Exclusiv la Carrefour, care, la rândul său, a crescut cu peste 190% faţă de anul anterior.
Evenimentul iniţiat de Carrefour la New York a avut ca scop promovarea vinului românesc ca valoare naţională, cu ocazia Zilei Naţionale, şi a fost completat de o serie de mesaje publicitare care au pus în valoare raritatea vinurilor noastre pe pieţele străine. Datorită reacţiilor pozitive în urma acţiunii inedite de la New York, crama The Iconic Estate a demarat procesul de listare pe piaţa americană a două vinuri din soiuri româneşti - Hyperion Fetească Neagră şi Hyperion Fetească Neagră Rose, precum şi a spumantului făcut după metoda tradiţională Rhein Extra.
"Cu peste 60% din producţia anuală de vin vândută în străinătate, The Iconic Estate, parte a Alexandrion Group, cel mai mare producător şi exportator de băuturi spirtoase şi vinuri din România, susţine, alături de Carrefour România, promovarea vinurilor româneşti premium, în întreaga lume. Astfel, acum ne aflăm în discuţii pentru a lista pe piaţa din SUA două vinuri ale cramei The Iconic Estate - Hyperion Fetească Neagră şi Hyperion Fetească Neagră Rose, precum si a spumantului Rhein Extra, cea mai veche marcă de spumant românesc, produs fără întrerupere din 1892 şi furnizor al Casei Regale din 1904.
Pentru noi, acesta este un pas important, şi anume deschiderea spre o piaţă extinsă, matură, extrem de competitivă, care credem că se va bucura de calitatea excepţională pe care o are de oferit vinul autentic românesc", a declarat Corneliu Vȋlsan, Chief Marketing Officer, Alexandrion Group.
Dintre vinurile româneşti degustate la New York, trei sunt disponibile Exclusiv la Carrefour: vinul spumant de la The Iconic Estate - Rhein Extra Magnifique Brut, Avincis Olt de Vie - Negru de Drăgăşani şi Domeniile Avereşti - Busuioacă de Bohotin, iar celelalte trei fac parte din pilonul Premium al programului Deschidem Vinul Românesc: Hyperion Fetească Neagră şi Hyperion Rose ale producătorului The Iconic Estate şi La Sapata - Băbească Neagră.