Studiile de Mystery Shopping efectuate de VBS - Business Solutions în ultimele 18 luni scot în evidenţă faptul că, în România, conceptul de "customer service" rămâne încă un vis frumos, cel puţin în domeniile analizate, conform unui comunicat de presă.
VBS - Business Solutions investeşte în educarea antreprenoriatului şi orientarea companiilor spre client prin efectuarea a opt studii de Mystery Shopping pe sectoare precum retail, horeca, bancar, medical sau farma şi prin susţinerea seminariilor: "Concurenţa ta ştie mai multe despre clienţii tăi decât tine?".
"În goana după cele mai bune preţuri, principalele lanţuri de supermarket-uri au înregistrat deficienţe majore la capitolul amabilitatea personalului, conform unui studiu de Mystery Shopping efectuat de VBS - Business Solutions. Astfel, doar 27% din casierii evaluaţi au mulţumit clienţilor pentru cumparăturile făcute sau le-au adresat o altă formulă la încheierea vizitei", a declarat Cosmina Voichiţa Meseşan, specialist în Mystery Shopping şi Customer Care.
Domnia sa a adăugat: "Şi în ceea ce priveşte abilităţile personalului bancar de a stabili nevoile clientului şi a-l consilia spre un produs adaptat necesităţilor lui, situaţia este destul de alarmantă. Dacă doar 37,5 % dintre unităţile bancare analizate au fost interesate să ofere o simulare personalizată clientului, aproape o treime dintre acestea nu au considerat că merită efortul de a lista graficul de ramburasare sau că ar trebui să-i menţioneze clientului că această simulare are un caracter informativ şi poate suferi fluctuaţii în funcţie de sumele înscrise pe actele doveditoare".