Vector Internaţional, grupul de firme specializat în importul şi distribuţia produselor de birotică, papetarie şi high-tech estimează o creştere de 25% în 2022 şi pregateste dezvoltarea pentru anii urmatori cu produse din zona tehnologiei si software-ului, arată un comunicat de presă transmis redacţiei.
"După 2 ani plini de incertitudini, pandemie, muncă remote, piaţa de birotică şi papetărie din România a început să dea semne de revenire. Deşi produsele de birotică şi papetărie tradiţionale continuă să fie căutate, acestă piaţă începe să simtă nevoia unei updatări. Astfel, produsele tradiţionale din domeniul birotică şi papetărie (hârtie de copiator, instrumente de scris, agende, caiete, etc) sunt secondate de cele high-tech (ecrane interactive sau table interactive, etc), produse pentru care, începând cu 2020, a crescut interesul cumpărătorilor. Pe acest segment high-tech, în 2022 s-a înregistrat o creştere a cererii comparativ cu anii precedenţi de apx.15% pe toate sectoarele de piata (public şi privat) şi pe toate canalele de vînzare (reseller, end user, online). Apreciem că acest interes va cunoaşte o ascensiune şi în anii următori în contextul în care se anunţă investiţii mari din partea statului român în digitalizare", declară Gabriel Stănescu, Director Executiv Vector Internaţional.
Grupul Vector Internaţional, prin intermediul brandurilor offline (Vector si magazinele Autograf) şi online, a observat că topul produselor vedetă achiziţionate în acest an, atât de companiile româneşti, cât şi de români, arată astfel:
-Hartia de copiator clasa A Premium Double A,
-Instrumentele de scris standard (Penac, creioane mecanice şi stilouri Diplomat) precum şi cele pentru aplicaţii specializate (markere Artline),
-Organizatoare birou: bibliorafturi, dosare, folii, mape
0Sistemele de afişare şi prezentare: ecrane interactive, table de sticla şi magnetice
-Produse de curătenie
"Urmărind dinamica vânzărilor companiei, am observat că tendinţa în ultimii ani este de a achiziţiona produsele cu precădere din aplicatiile noastre de comenzi si din magazinele noastre virtuale www.autograf.ro şi www.gutuie.ro. Discutând cu partenerii noştri despre acest lucru am conştientizat faptul că pandemia a reaşezat şi din acest punct de vedere lucrurile, cumpărătorii fiind mult mai focusaţi pe eficientizarea operaţiunilor, reducerea muncii manuale, utilizarea timpului angajaţilor pentru core business", adaugă Gabriel Stănescu.
Începând cu perioada pandemiei (martie 2020), produsele de igienă şi curăţenie au trecut în economia cifrei de afaceri a Vector Internaţional în top 3 generatoare de venituri. Astfel, în 2022, interesul clienţilor Vector Internaţional a rămas ascendent, înregistrând pe acest segment o creştere de 15-20 % comparativ cu 2019, anul premergător pandemiei.
"Revenind la trendul în materie de produse de birotică acesta este cu siguranţă legat de mult discutata digitalizare. Începând cu 2020 s-a trecut într-o nouă epocă în domeniul nostru de activitate, astfel încât companiile româneşti, instituţiile statului, şcolile, universităţile private sau de stat îşi doresc să fie la zi cu ultimele tehnologii. Această tendinţă ne-a determinat să căutăm soluţii şi astfel am încheiat un parteneriat cu compania Horion şi din acest an ne-am adăugat în portofoliu ecrane interactive, table interactive fiind conştienţi că în următorii ani, acestea se vor afla cu siguranţă în top 3 cel mai vândute. Pe fondul noilor produse introduse în portofoliu şi a interesului firesc pentru produsele tradiţionale de birotică, papetărie, rechizite, jucării, etc în acest an ne aşteptăm la o cifră de afaceri de cel puţin 8.500.000 de euro, înregistrând astfel o creştere de cel puţin 25% a cifrei de afaceri faţă de anul precedent", spune Gabriel Stănescu, Directorul Executiv Vector Internaţional.