Grupul american "UnitedGlobalCom" (UGC), principalul acţionar al companiei "United Pan-Europe Communications" (UPC), prezentă şi în ţara noastră, şi-a majorat cu 26% veniturile din primul trimestrul al anului, la 547 milioane de dolari, informează un comunicat al companiei.
UGC a înregistrat, însă, o pierdere netă de 150 de milioane de dolari, comparativ cu un profit net de 17 milioane de dolari, consemnat în perioada similară din 2003. Declinul a fost în parte cauzat de fluctuaţiile de curs valutar. Fluxul de lichidităţi generat de operaţiuni a crescut cu 67%, urcînd la 204 milioane de dolari. Lichidităţile companiei s-au majorat cu 111%, la 36 milioane de dolari.
"UnitedGlobalCom" a atras 92.300 de noi abonaţi, în primele trei luni ale anului, cu 90% mai mult decît creşterea consemnată în perioada corespunzătoare din 2003. Din numărul total de noi utilizatori, 60.600 s-au înscris pentru serviciile Internet. UCG este unul dintre cei mai importanţi operatori de pe piaţa românească de televiziune prin cablu. La sfîrşitul primului trimestru, operatorul avea în evidenţă 377.700 de utilizatori.
Compania are, în Europa Centrală şi de Est, peste 2,98 milioane de abonaţi. UGC este unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de comunicaţii în bandă largă din lume, cu operaţiuni în 14 state. La sfîrşitul primului trimestru, numărul abonaţilor săi depăşeşte 9,2 milioane - 8,3 milioane de clienţi în Europa şi mai mult de 946.000 de clienţi în America Latină. Totalul reprezintă o creştere de 4% faţă de perioada similară din 2003.
UPC are în România peste 500 de angajaţi în mai mult de 40 de localităţi. La începutul anului trecut, UPC România a anunţat că a finalizat procesul de fuziune prin absorbţie cu şapte companii locale de televiziune prin cablu.