Operatorul prin cablu Liberty Global, prezent în România prin UPC, a înregistrat, în primul semestru al acestui an, o creştere a veniturilor de 39% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, şi a anunţat pierderi de clienţi ai serviciilor video în România şi Ungaria, informează Worldscreen.com, citat de NewsIn.
Compania a înregistrat, în prima jumătate a anului, venituri de 4,29 miliarde de dolari şi pierderi de 265,8 milioane de dolari, faţă de profitul de 292,4 milioane de dolari pe care l-a înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşterea veniturilor este explicată de achiziţia companiilor Telenet din Belgia, Cable West din Japonia şi Karneval din Republica Cehă.
Reprezentanţii Liberty Global au anunţat că, la data de 30 iunie 2007, avea 14,7 milioane de clienţi pentru serviciile video, 4,9 milioane de clienţi pentru cele de internet prin bandă largă şi 3,5 milioane de clienţi pentru telefonie. Dintre clienţii pentru serviciile video, 10,9 milioane sunt abonaţi ai serviciului de cablu analog, 2,8 milioane, ai celui de cablu digital şi 1 milion sunt utilizatori ai serviciilor DTH (direct-to-home, televiziune digitală prin satelit).
Compania Liberty Global a anunţat că, în ultimul trimestru, a pierdut 54.000 de clienţi ai serviciilor video, în mare parte din cauza competiţiei foarte puternice din România şi Ungaria.
Liberty Global este cel mai mare operator de servicii prin cablu din Europa şi SUA şi este prezent şi în Asia şi America Latină. Compania oferă servicii video, voce şi acces la internet în 16 ţări. În România, Liberty Global este prezent prin operatorul UPC.