Compania anglo-olandeză "Unilever", care are în portofoliu peste 400 de mărci, şi-a majorat cu 37% profitul în trimestrul al treilea din acest an, ca urmare a cererii mari de soluţii pentru curăţenie din Asia şi Africa. Profitul net a fost de 1,01 miliarde de euro (1,46 miliarde de dolari) ori 34 de cenţi/acţiune, comparativ cu 737 milioane de euro sau 24 de cenţi/titlu în trimestrul al treilea din 2006. Analiştii anticipau numai 930,5 milioane de euro.
Vânzările societăţii au crescut cu 1%, la 10,2 miliarde de euro. Dacă sunt excluse achiziţiile şi fluctuaţiile de curs valutar, creşterea vânzărilor companiei a fost de 4,5%, mai mică decât cea consemnată în 2006: 4,8%. Analiştii aşteptau, pentru trimestrul al treilea din acest an, o creştere de 4,6% a vânzărilor companiei. "Unilever" realizează aproape o treime din vânzările sale în Asia şi Africa. În aceste regiuni, creşterea a fost de 12%, faţă de 7,5% anul trecut.
Compania intenţionează să elimine până la 20.000 de locuri de muncă în Europa de Vest.