Vetro Solutions, companie românească specializată în distribuţia de medicamente şi servicii medicale veterinare, ţinteşte în 2021 o creştere cu 15% a cifrei de afaceri, generată în principal de segmentul produselor destinate animalelor de companie, conforrm unui comunicat trimis redacţiei.
În 2020, evoluţia businessului a fost influenţată semnificativ de cererea tot mai mare de produse dedicate animalelor de companie, tendinţă care se menţine şi în acest an, pe fondul pandemiei. Din datele Federaţiei Europene a Producătorilor de Petfood (FEDIAF), în 2019, în România, 46% dintre gospodării aveau cel puţin un câine iar 47% o pisică.
"Pentru 2021, ne propunem o creştere cu 15% a cifrei de afaceri, cu un focus deosebit pe segmentul animalelor de companie. Este clar că atât în Europa cât şi în România numărul animalelor de companie este în creştere, ritm accelerat anul trecut şi de pandemie. Pe de altă parte, în România creşte gradul de conştientizare a nevoilor prietenilor necuvântători - sunt asimilaţi familiei şi li se oferă mai multă grijă, o hrană mai bună, consult de specialitate la medicul veterinar, suplimente etc. Credem că şi în 2021 se va menţine tendinţa de creştere manifestată în ultimii ani", a declarat Dumitru Fodor, fondatorul companiei Vetro Solutions.
Anul trecut, veniturile companiei au fost influenţate semnificativ de vânzările de medicamente, hrană şi suplimente pentru animale de companie, cele mai vândute produse către cabinete şi farmacii veterinare fiind antiparazitarele interne şi externe, suplimentele nutriţionale - cu precădere cele osteoarticulare, vaccinurile, antibioticele şi hrana.
Vetro Solutions, care şi-a asumat rolul vector de schimbare al pieţei veterinare din România, este preocupat de dezvoltarea continuă a portofoliului de produse astfel că, începând din acest an, a adăugat în lista partenerilor ICF - lider european în piaţa produselor din aria dermatologiei veterinare şi producătorul de suplimente WePharm. Compania comercializează peste 3.500 de produse destinate animalelor de companie şi de rentă şi oferă servicii şi consultanţă medicilor veterinari, deservind peste 1.900 de clienţi unici.
În acest an, compania continuă investiţiile asumate şi dezvoltă echipa, pentru consolidarea cotei de piaţă. Vetro ia în calcul pentru 2021 creşterea cu 25% a numărului de specialişti pentru a asigura funcţionarea optimă a tuturor liniilor de business ale companiei. Anul pandemic 2020 a demonstrat, totodată, şi necesitatea digitalizării serviciilor din zona veterinară, de aceea procesul început de Vetro în 2020 va continua şi în acest an.
"Este un an al consolidării, în care ne concentrăm pe crearea brandului noii unităţi de producţie sub umbrela căruia vom lansa medicamentele proprii dar şi pe discuţii cu parteneri, pentru fabricarea de medicamente ale altor mărci. Pandemia a evidenţiat beneficiile digitalizării de aceea, 2021 va însemna consolidare şi în această direcţie şi continuarea profesionalizării în domeniul medicinei veterinare. Vom continua investiţiile începute într-o serie de proiecte precum Digitail - software veterinar, Vet Business Academy - o platformă educaţională, precum şi în proiectul #EduVetro. Investim şi în educaţia proprietarilor de animale, privind sănătatea companionilor lor, prin platforma Cauta.vet, unde aceştia găsesc informaţie verificată oferită direct de către medicul veterinar", a explicat fondatorul companiei.
Pe fondul restricţiilor şi al distanţării sociale impuse de pandemie, pentru a asigura o comunicare continuă cu medicii veterinari, anul trecut, compania a creat un program online de informare pentru medicii veterinari şi a lansat #EduVetro - o serie de webinarii gratuite, organizate o dată la două săptămâni, susţinute de medici specialişti, practicieni experimentaţi ai medicinei veterinare.
"Programul susţinut integral de Vetro Solutions a culminat în noiembrie 2020 cu Congresul online #EduVetro care a atras, pe parcursul celor 9 zile de discuţii, 19 speakeri români şi internaţionali, specialişti cu reputaţie în medicina veterinară şi peste 8.000 de participanţi online. Audienţa evenimentului online ne-a arătat nevoia comunităţii de a fi la curent cu noutăţile şi schimbările din domeniu, astfel că vom continua proiectul şi în 2021", a adăugat Coca Caşcaval, Director General Vetro Solutions.