"Air France KLM- Group", cea mai mare companie aeriană din Europa, nu va participa la operaţiunea de majorare a capitalului cu 300 de milioane de euro, planificată de "Alitalia" SpA, considerând că propunerea de restructurare a societăţii neprofitabile italiene nu este suficientă ca să-i acorde sprijinul. "Air France-KLM", cel mai mare acţionar al "Alitalia" - cu o deţinere de 25%, va converti, însă, obligaţiuni ale companiei.
"Deşi componenta industrială a noului plan prezentat ieri (joi - n.r.) de către Alitalia este un pas în direcţia cea bună şi primeşte sprijinul deplin al Air France-KLM, măsurile necesare de restructurare financiară nu sunt încă îndeplinite", a informat "Air France".
Conform presei străine, "Alitalia" a aprobat săptămâna trecută un nou plan de afaceri, care prevede reducerea costurilor cu 200-400 milioane de euro.
În urma majorării capitalului companiei italiene, deţinerea "Air France" se va diminua la aproape 11%, conform guvernului de la Roma. Totodată, "Air France" va pierde dreptul de veto pe care îl are acum împotriva deciziilor legate de parteneriatele majore cu alte companii aeriene.
Potrivit "Alitalia", majorarea de capital care urmează să aibă loc, este "garantată" dat fiind că alţi acţionari, cele două bănci care au promis să susţină compania şi Poşta Italiană s-au angajat deja la o injecţie de aproape 250 de milioane de euro.
"Alitalia" a acumulat pierderi de peste 840 de milioane de euro şi o datorie de un miliard de euro de la salvarea sa de la faliment, în 2009, de către "Air France KLM" şi un grup de investitori italieni.
• "Aeroflot" nu este interesată de "Alitalia"
"Aeroflot" exclude ipoteza cumpărării "Alitalia" şi nici nu va participa într-un fel la finanţarea operatorului de transport din Italia, potrivit conducerii companiei controlate de statul rus.
În condiţiile date, oficialii italieni speră că vor putea găsi o companie aeriană internaţională care să investească şi să salveze operatorul de transport.
"Alitalia" a vândut bonduri convertibile şi acţiuni noi de 1,43 miliarde euro în 2002, ca parte a unui efort de redresare, însă compania a intrat în colaps în 2008. "Air France" a participat anul acesta la creditarea "Alitalia", iar în schimb are posibilitatea conversiei obligaţiunilor în titluri.