Taxa anuală de şcolarizare la facultăţile din ţara noastră variază între 2.500 şi 10.000 de lei, în timp ce la universităţile din străinătate se situează între 4.000 şi 63.000 lei în ţările din Uniunea Europeană şi 150.000 lei in Statele Unite ale Americii, potrivit unei cercetări realizate de ING Asigurări de Viaţă pe baza informaţiilor publicate de instituţiile de învăţământ. Aceste cheltuieli nu includ cazarea, al cărei cost anual poate urca până la 6.000-8.000 de lei în România dacă are loc în locuinţe inchiriate, şi până la 3.000-7.000 lei dacă are loc într-un cămin de stat sau privat. În ceea ce priveşte costul anual al cazării în străinătate, acesta este de aproximativ 10.000 de lei în ţările Uniunii Europene şi de circa 50.000 de lei în SUA.
Astfel, cheltuielile pentru susţinerea unui copil la studii într-o facultate din România depăşesc, în varianta cea mai accesibilă, 450 de lei/lună (respectiv 5.500 lei/an) - o sumă importantă, în condiţiile în care reprezintă mai mult de o treime din salariul mediu lunar net. Potrivit Institutului Naţional de Statistică, câştigul salarial mediu nominal net a fost de 1.339 lei în luna august 2010.
"Alocarea din timp a unei părţi din bugetul familiei pentru un plan financiar pentru copii ne permite să le asigurăm acestora accesul la educaţia dorită, dar şi posibilitatea de a-şi urma visele şi în situaţia în care noi nu vom mai fi lângă ei să-i susţinem. La ING, sumele plătite în 2010 pentru acest tip de poliţă copiilor care au împlinit 18 ani - respectiv contracte ajunse la maturitate - şi celor ai căror părinţi au decedat în timpul derulării contractului depăşesc 1,4 milioane de lei. Peste 70% din această sumă reprezintă maturităţi", a declarat Cornelia Aurelia Coman, director general ING Asigurări de Viaţă.
Până la sfârşitul lunii noiembrie a.c., ING desfăşoară o campanie de marketing pentru produsele de asigurare pentru copii - "Viitorul pe înţelesul părinţilor". Campania are ca premiu principal o excursie de patru zile cu familia la Science Museum şi Royal Observatory, Londra, Marea Britanie, dar şi alte premii pe care participanţii le pot câştiga prin tragere la sorţi. La promoţie participă atât persoanele care închieie un plan financiar pentru copii la ING în perioada 1 octombrie-30 noiembrie a.c., cât şi clienţii exstenţi care recomandă cunoscuţilor aceste produse.
"Planurile financiare pentru copii sunt printre cele mai solicitate produse din portofoliul ING Asigurări de Viaţă, reprezentând circa o treime din totalul vânzărilor noi din 2010 şi un sfert din întreg portofoliul de contracte in vigoare", spune Cornelia Coman. "Conştientizarea faptului că, şi în România, costul educaţiei creşte constant şi va pune o presiune tot mai importantă asupra bugetului familiei, îi determină pe consumatori să suplimenteze sumele economisite si resursele alocate asigurării pentru copii".
Astfel, în portofoliul de planuri financiare pentru copii încheiate la ING Asigurări de Viaţă în primele nouă luni din 2010, suma asigurată medie este cu 13% mai mare faţă de perioada similară din anul precedent, în timp ce prima brută anuală este cu circa 10% mai mare comparativ cu 2009.