Compania "Vinvest", împreună cu Institutul Multimedia Româno-Elveţian au lansat, recent, cea mai modernă metodă de promovare a vinului. Astfel, informaţiile culese de experţii degustători cu privire la produsele din portofoliul producătorilor şi distribuitorilor de vin vor fi cumulate într-un portal care poate fi accesat cu ajutorul telefonului mobil. Conectarea la informaţii se face, aşadar, prin decodificarea codurilor 2D, cu ajutorul aplicaţiei care rulează pe aparatul mobil. Mai exact, prin scanarea codului de pe produsul vizat, utilizatorul accesează, printr-o singură aplicaţie, informaţiile privitoare la acel produs.
Portalul va fi gestionat, pentru început, în limba română, dar acesta se va extinde în mai multe limbi de circulaţie internaţională.
Codurile bidimensionale 2D sunt tag-uri vizuale care aparţin unui nou concept ce face legătura între lumea reală şi cea virtuală, apreciază reprezentanţii "Vinvest", care spun că în ţările dezvoltate codurile 2D sunt instrumente de marketing foarte utilizate.