Proiectul de lege privind posibilitatea utilizării semnăturii electronice în relaţiile de muncă a fost înregistrat la Parlament, a anunţat, joi, deputatul liberal Violeta Alexandru, conform Agerpres.
"Părţile pot utiliza la încheierea contractului de muncă, a actului adiţional la contract şi a altor documente emise în executarea contractului individual de muncă, după caz, semnătura electronică. (...) Angajatorul poate suporta cheltuielile pentru achiziţionarea serviciilor de emitere a semnăturii electronice utilizată de către angajaţi pentru semnarea înscrisurilor/documentelor din domeniul relaţiilor de muncă/securităţii şi sănătăţii în muncă. Cheltuielile pentru achiziţionarea serviciilor de emitere a semnăturii electronice sunt deductibile fiscal", prevede proiectul iniţiat de deputaţii liberali Violeta Alexandru, Ioan Cupşa, Alexandru Kocsis, Sabin Sărmaş, Antonel Tănase.
Documentele în relaţiile de muncă încheiate prin utilizarea semnăturii electronice se trimit în format electronic la Registrul General de evidenţă a salariaţilor, putând fi accesate de către organele de control şi se arhivează de către angajator.
Organele de control competente au obligaţia de a accepta, pentru verificare şi control, documentele încheiate în format electronic, cu semnătură electronică.
Proiectul mai prevede, între altele, că în raporturile angajatorului cu instituţiile publice, la întocmirea documentelor din domeniul relaţiilor de muncă/securităţii şi sănătăţii în muncă, angajatorul poate utiliza semnătura electronică.