Intrarea în insolvenţă a unui client faţă de care o bancă are o expunere nu poate să constituie o surpriză pentru niciun manager al unei instituţii de credit, consideră Viorica Cucu, economist în cadrul Rovigo. "Nu este o veste pe care o afli la telefon, nici măcar o aşteptare înşelată într-un cuplu Client-Bancă", ne-a declarat domnia sa.
Susţinerea existenţei unei asimetrii informaţionale între bănci şi clienţi, în defavoarea băncilor, este exagerată, susţine Viorica Cucu, adăugând că, atunci când încep şi dezvoltă o relaţie cu clienţii, băncile au norme şi instrumente cu care pot să verifice veridicitatea informaţiilor puse la dispoziţie de aceştia, precum baza de date a Centralei Riscului de Credit (CRC), cea a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) şi informaţiile puse la dispoziţie de Agenţia Naţională de Adminsitraţie Fiscală (ANAF). "De asemenea, pe parcursul derulării acestei relaţii, băncile sunt perfect echipate să sesizeze starea clientului, din punctul de vedere al derulării afacerii şi al capacităţii de plată a acestuia", precizează reprezentantul Rovigo.
Mai mulţi bancheri au declarat, în cadrul unei conferinţe care a avut loc săptămâna aceasta, că valoarea scăzută a sumelor recuperate de la companiile care intră în insolvenţă reduce apetitul instituţiilor de credit să finanţeze firmele.
Aceştia au afirmat că le-au fost semnalate cazuri în care administratorii şi acţionarii au fost sfătuiţi să ceară intrarea în insolvenţă şi s-au exprimat în favoarea aplicării unor sancţiuni mai dure pentru practicienii în insolvenţă care abuzează de legislaţia în vigoare, decât pentru întreprinzători.
Viorica Cucu este de părere că procedura insolvenţei a fost prezentată drept "o epidemie a vremurilor noastre".
"Ce fac băncile pentru a o trata? Sunt pregătite chiar şi să preia manşa clientului aflat în dificultate, pentru a asigura o aterizare cu succes? Şi-au dezvoltat interfeţe cu acest fenomen atât de controversat al insolvenţei?", se întreabă domnia sa.
Insolvenţa este un instrument în mâna creditorilor, care nu trebuie învinuit atunci când demersul nu este încununat cu succes, ne-a mai precizat Viorica Cucu, subliniind că generalizarea unor experienţe negative nu reprezintă o atitudine corectă, în opinia domniei sale.
1. bancile noastre.
(mesaj trimis de gigi pipera în data de 04.04.2014, 19:35)
dna cucu are dreptate.bancile au dat credit cu bulrtinul , iacr acum cind trebuie sa le recupereze dau vina pe practicienii in insolventa.
iar legea are ca scop acoperirea creantelor bancilor.
atunci ce mai vor?
furia neputintei si a incompetentei!.
si eu m am judecat cu bancile.