Volkswagen AG, al doilea cel mai bine vândut producător auto mondial, a raportat miercuri un avans al livrărilor pe plan global în primul trimestru din 2025, transmitw presa internaţională.
Grupul german a livrat clienţilor aproximativ 2,1 milioane de vehicule în primele trei luni din acest an, un avans de 1,4% comparativ cu perioada similară din 2024. Este o redresare pentru Volkswagen, care anul trecut a raportat un declin al livrărilor de 2,3%.
Totuşi, compania se confruntă cu dificultăţi, după noile taxe vamale de 25% impuse de SUA din 2 aprilie 'la toate automobilele care nu sunt fabricate în SUA'.
Marca VW, responsabilă pentru aproximativ jumătate din vânzările grupului, a anunţat o creştere a livrărilor de 5% pe plan global în primul trimestru din 2025, la 1,1 milioane de vehicule, în timp ce Audi şi Porsche au raportat scăderi de 3,4% şi, respectiv, de aproape 8%.
China, cea mai mare piaţă auto din lume, este o sursă de îngrijorare pentru grupul german, livrările VW fiind de doar 644.000 vehicule, un recul de 7% comparativ cu primul trimestru din 2024.
În Europa, livrările au urcat cu 3,7%, în timp ce în SUA s-a înregistrat un avans de 6,2%, clienţii căutând să facă achiziţii înaintea intrării în vigoare a noilor taxe vamale.
În primul trimestru din 2025, livrările de vehicule electrice ale grupului Volkswagen au crescut cu peste 50%, dar au scăzut cu mai mult de o treime în China, unde companiile auto locale şi-au extins dominaţia asupra rivalelor străine.
Şi Mercedes-Benz a raportat un declin al vânzărilor pe piaţa din China.
Volkswagen urmează să lanseze noi versiuni ale modelelor sale cheie, cum ar fi ID.3 şi ID.4X.
SUA sunt 'o piaţă cheie' pentru industria auto europeană, care în 2024 a exportat aproape 750.000 de automobile cu o valoare de 38,5 miliarde de euro în SUA, potrivit Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).