"Volvo" AB, al doilea producător mondial de camioane grele, a raportat pierderi nete de 4,23 miliarde coroane (510 milioane dolari) pentru primul trimestru din 2009, din cauza declinului cererii. Analiştii estimau pierderi de numai 1,5 miliarde coroane.
În primele trei luni din 2008, compania anunţa un câştig net de 4,2 miliarde de coroane.
În perioada de raportare, vânzările "Volvo" au scăzut cu 27%, la 56,1 miliarde coroane.
Pierderile înregistrate de divizia principală a "Volvo", cea producătoare de camioane, s-au cifrat la 2,38 miliarde coroane, iar comenzile au scăzut cu 65%, la 20.183 de vehicule.
Săptămâna trecută, compania a anunţat că va concedia încă 1.543 de angajaţi, ca urmare a scăderii cererii pe toate pieţele sale principale de desfacere. Potrivit oficialilor "Volvo", livrările totale de camioane din Europa vor scădea cu cel puţin 50% în 2009, comparativ cu 44%, cât preconizau în luna februarie. Rivalul "Volvo", compania germană "Daimler" AG, cel mai mare producător mondial de camioane, consideră că vânzările de profil vor scădea cu 30 - 50% anul acesta, în Europa.