"Volvo" AB, al doilea producător mondial de camioane, a anunţat pierderi peste aşteptări pentru trimestrul al doilea şi a anunţat că se confruntă cu un nou trimestru dificil, din cauza declinului vânzărilor.
În perioada aprilie-iunie 2009, "Volvo" a înregistrat pierderi nete de 5,57 miliarde coroane suedeze (722 milioane dolari), faţă de un profit de 5,13 miliarde coroane în perioada similară a anului trecut. Analiştii estimau pierderi de 3,9 miliarde coroane.
Vânzările grupului au scăzut cu 33%, la 54 miliarde coroane.
"Trimestrul al doilea a fost unul dificil în termeni de câştiguri, ca urmare a declinului excepţional de rapid al cererii, din cauza crizei financiare", a afirmat directorul general al "Volvo", Leif Johansson.
În primele şase luni din 2009, "Volvo" a avut pierderi nete de 9,8 miliarde coroane, faţă de un câştig net de 9,33 miliarde coroane în anul precedent. Vânzările s-au redus cu 30%, la 110 miliarde coroane.
Divizia de camioane a companiei a avut pierderi operaţionale de 4,78 miliarde coroane în trimestrul al doilea, faţă de un profit operaţional de 4,83 miliarde anul trecut. Vânzările acesteia au scăzut cu 36%, la 33,5 miliarde coroane.