Voxa, cea mai importantă platformă românească de streaming pentru audiobooks şi ebooks, este disponibilă din această vară şi în Republica Moldova. Această extindere face parte din planul strategic de dezvoltare al companiei, care zilele acestea deschide şi o nouă rundă de finanţare de până la 800.000 de euro, potrivit unui comunicat de presă.
"Voxa este în plină expansiune, iar rezultatele noastre de până acum ne dau încredere să ieşim în afara graniţelor. Păşim cu optimism pe piaţa din Republica Moldova, unde suntem pregătiţi să transformăm industria de carte aducând cu ajutorul tehnologiei conţinutul mai aproape de cititori. Până la finalul anului, estimăm că aproape 10% din numărul total al utilizatorilor noştri vor fi din Republica Moldova", a declarat Dan Vidraşcu, CEO Voxa.
Aplicaţia Voxa a venit în întâmpinarea unei nevoi reale de carte digitală în limba română a publicului cititor. Astfel, la numai 7 luni de la lansare, Voxa numără aproape 80,000 de utilizatori cărora le oferă un catalog cu peste 10,000 de audiobookuri şi ebookuri, de la 30 de edituri partenere. Succesul aplicaţiei este unul evident, dacă luăm în considerare numai consumul audiobookurilor care cumulează pană în prezent peste 700.000 de ore de ascultare.
În al doilea trimestru al anului compania şi-a triplat numărul abonaţilor, faţă de primele trei luni din 2022. În plus,până la finalul anului, Voxa estimeazăcăva avea peste 250,000 de utilizatori.
În ceea ce priveşte catalogul Voxa şi preferinţele cititorilor, cele mai accesate sunt audiobookurile. La mare căutare sunt cele pentru copii, dar se bucură de succes şi volumele de dezvoltare personală şi ficţiune. Cea mai ascultată carte pe Voxa este, în prezent, "Gândeşte ca un călugăr", de Jay Shetty, narată de Mihai Călin.
În anul 2021, valoarea pieţei de carte din România s-a ridicat la 100 de milioane de euro. Din aceasta, vânzările de cărţi digitale au o cotă de mai puţin de 0.5%, în timp ce în Europa cărţile digitale reprezintă peste 15% din total.
Voxa estimează că până în 2024 piaţa de carte din România va ajunge la 120 de milioane de euro, iar vânzările de cărţi în format digital vor reprezenta cel puţin 10%.