VTEX a achiziţionat Weni. Această achiziţie consolidează capacitatea VTEX de a oferi o platformă fără întreruperi clienţilor, end-to-end, adaptată nevoilor personalizate ale brandurilor enterprise şi retailerilor săi globali. Companiile B2B şi B2C de pe platforma VTEX vor beneficia de opţiuni de asistenţă intuitive, ducând la succes susţinut în afaceri printr-o experienţă de comerţ mai profundă şi mai conectată, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Potrivit comunicatului, VTEX a demonstrat un impact economic pozitiv remarcabil pentru brandurile enterprise, care au înregistrat reduceri ale costurilor de 5,8 milioane dolari după migrarea de la sistemele vechi, legacy, pe platforma VTEX.
Integrarea Weni tratează un aspect critic în ecosistemul platformei de comerţ prin îmbunătăţirea eficienţei şi a experienţei clienţilor, abordând în acelaşi timp costurile ridicate asociate cu sistemele de call center învechite.
Achiziţia Weni de către VTEX răspunde preferinţelor clienţilor enterprise globali, oferind asistenţă prin diverse medii, inclusiv mesaje instantanee şi alte canale pentru asistenţă personalizată.
"Unii retaileri cheltuiesc 10% sau mai mult din veniturile lor pentru asistenţa clienţilor. Scopul nostru cu Weni este să oferim o soluţie inovatoare de customer experience end-to-end, care continuă să confirme recunoaşterea noastră ca lideri în comerţul B2C şi B2B de către IDC, crescând rentabilitatea investiţiilor pe care brandurile le primesc prin VTEX", a declarat Alexandre Soncini, co-fondator VTEX, responsabil de achiziţie.
Weni va continua să funcţioneze ca un business independent. Această nouă unitate va oferi o soluţie de customer experience (CX) specializată şi sistematică, pentru a asigura integrarea uşoară şi colaborarea fără întreruperi pentru brandurile enterprise şi retaileri.
Folosind hiperautomatizarea şi analiza avansată a datelor, Weni by VTEX va optimiza canalele conversaţionale, va spori satisfacţia clienţilor şi va reduce costurile operaţionale. Soluţia include două componente cheie: Auto-pilot, un agent bazat pe inteligenţă artificială, adaptat pieţei de retail, care minimizează contactul cu agenţi umani, oferind consumatorilor încredere ridicată şi accelerând timpii de soluţionare; şi Co-pilot, un instrument umanizat de servicii pentru clienţi care sporeşte eficienţa CX prin integrarea perfectă a inteligenţei artificiale cu perspectiva umană, se menţionează în comunicat.
În linie cu angajamentul VTEX faţă de eficienţă şi rezultate măsurabile, Weni by VTEX va fi oferit ca o soluţie Software-as-a-Service (SaaS). Modelul de tarifare se bazează pe rezultate, cu o taxă de succes legată de interacţiunile cu clientul rezolvate de agentul AI. Această abordare inovatoare asigură faptul că VTEX şi clienţii săi sunt aliniaţi pentru a determina reducerea costurilor şi pentru a îmbunătăţi experienţa clienţilor.
VTEX şi Weni au deja clienţi comuni care au obţinut succes pe ambele platforme, cum ar fi Grupo Cencosud, un conglomerat lider de retail cu o prezenţă în America (inclusiv America Latină şi Statele Unite) şi China. Compania multinaţională listată la bursă a folosit soluţia Weni prin implementarea unui canal de comunicare inteligent pentru a livra clienţilor săi mesaje în mod deliberat, bazate pe date. Această strategie a dus la o creştere cu 30% a satisfacţiei clienţilor. Oferind o abordare inovatoare pentru îmbunătăţirea experienţei clienţilor cu Weni, Grupo Cencosud a transformat fiecare interacţiune într-o oportunitate pentru creşterea vânzărilor şi o mai mare loialitate faţă de brand.
"Achiziţia Weni reprezintă o piatră de hotar semnificativă în strategia VTEX de a fi coloana vertebrală a comerţului conectat, oferind o platformă CX completă, bazată pe date şi pe inteligenţa artificială", a declarat Alexandre Soncini, co-fondator VTEX, se precizează în comunicat.
"Acest lucru se aliniază cu ceea ce credem că reprezintă viitorul comerţului digital, pe care îl numim Concierge Commerce. În timp ce vânzătorii din magazine au la îndemână instrumente pentru a interacţiona într-o călătorie omnichannel, soluţia Weni extinde acest serviciu exclusiv şi eficient pentru clienţi. Această unificare a canalelor îl face pe consumator să simtă că întregul proces de cumpărare este personalizat şi bine susţinut, asemănător cu un serviciu de concierge", a adăugat Soncini.