XTB: Ferrari a publicat rezultatele vânzărilor. Lewis Hamilton, aşteptat să conducă brandul spre victorie şi pe burse

Companii / 8 mai

XTB: Ferrari a publicat rezultatele vânzărilor. Lewis Hamilton, aşteptat să conducă brandul spre victorie şi pe burse

Ferrari tocmai şi-a publicat rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2024, demers care s-a soldat cu o vânzare de acţiuni, însă compania de maşini de lux are nevoie de mai mult decât cifre puternice pentru a-şi menţine poziţia pe burse, arată analiştii din cadrul XTB, companie de tranzacţionare şi investiţii pe bursele internaţionale.

Pe de altă parte, scăderile bursiere ale Ferrari s-au produs în apropierea maximelor istorice ale preţului. În aceste condiţii, va reuşi compania să genereze rezultate puternice în viitor, în condiţiile unor reduceri ale vânzărilor? Va fi Ferrari ajutată de Lewis Hamilton, care se va alătura echipei de Formula 1 începând cu sezonul 2025?

"Ferrari va livra întotdeauna cu o maşină mai puţin decât cere piaţa" - acestea sunt cuvintele lui Enzo Ferrari, fondatorul companiei de automobile sportive din Italia, care a prezentat rezultate financiare destul de bune pentru primul trimestru al anului 2024. Totuşi, aşteptările privind cifrele au fost variate.

Ferrari a generat venituri de 1,58 miliarde de Euro, în creştere cu 10,5% de la un an la altul, faţă de aşteptările de 1,55 miliarde de Euro. În acelaşi timp, profitul pe acţiune a fost de 1,95 Euro, faţă de aşteptările de 1,85 Euro şi faţă de 1,62 Euro, din anul precedent.

Rezultate financiare puternice, dar cât de sigure sunt ele?

Chiar dacă cifrele sunt îmbucurătoare, compania a prezentat o perspectivă uşor dezamăgitoare pentru întregul an în curs, indicând un profit pe acţiune de 7,5 Euro, faţă de o aşteptare de 7,77 Euro.

Pe de altă parte, se estimează ca veniturile să ajungă la un total de 6,4 miliarde de Euro, faţă de o aşteptare de 6,5 miliarde de Euro. Aşteptări uşor mai mici din partea companiei decât previziunile pieţei ar putea sugera, teoretic, o supraevaluare a preţului acţiunilor la bursă, arată analiştii din cadrul XTB.

În mod surprinzător, vânzările au fost însoţite de o uşoară scădere (cu 7 unităţi în Q1) în ceea ce priveşte livrările: 3.560 de maşini. Cu toate acestea, vorbim despre o creştere a performanţelor financiare, chiar şi în contextul scăderii numărului de livrări. Acesta este rezultatul forţei mărcii şi al majorării preţurilor, care nu contează foarte mult pentru clienţii care deja aşteaptă de ani de zile maşinile de vis, punctează analiştii din cadrul XTB.

Ferrari - liderul luxului la nivel mondial

Modelul de afaceri unic al mărcii îi oferă o putere de preţ extraordinară şi plasează compania în fruntea pieţei europene a produselor de lux. Acest lucru se datorează mai multor motive. În primul rând, un Ferrari "obişnuit" costă de aproape patru ori mai mult decât un Porsche standard, ceea ce înseamnă că doar cei mai bogaţi îşi pot permite aceste maşini.

Cu alte cuvinte, vânzările de maşini ale Ferrari sunt imune în faţa tulburărilor economice înregistrate la nivel global. Mai mult, printre cele mai cunoscute mărci de maşini, precum Lamborghini, McLaren şi Porsche, compania lui Enzo Ferrari este cea care menţine cele mai mari marje operaţionale de pe piaţă.

Prin limitarea ofertei, evaluările vehiculelor Ferrari rămân ridicate, ceea ce înseamnă că inclusiv cererea pentru modelele moştenite este suficient de mare pentru ca aceste maşini să câştige valoare semnificativă şi pe piaţa secundară.

Va genera Hamilton o cerere suplimentară?

Ferrari nu înseamnă doar maşini sportive şi de lux. Vorbim şi despre o echipă sportivă care concurează în multe categorii, inclusiv în cea mai importantă - Formula 1. Spiritul de competiţie al mărcii este evidenţiat şi de însuşi tickerul bursier "RACE", iar compania în sine este listată la Bursa din Milano şi la Bursa din New York.

Ferrari a câştigat ultimul său titlu la categoria piloţi în 2007, iar la constructori în 2008. Aceste distincţii s-ar putea repeta, odată cu venirea în echipă a unuia dintre cei mai de succes piloţi din lume, Lewis Hamilton. Dacă acesta reuşeşte să transforme echipa Ferrari într-una triumfătoare, cererea de maşini ar creşte, probabil, şi mai mult, mai explică analiştii XTB.

Performanţa aceasta a fost demonstrată, printre altele, de istoria Aston Martin, care şi-a îmbunătăţit semnificativ situaţia financiară prin creşterea vânzărilor după ce s-a alăturat ca echipă în Formula 1. Chiar dacă această companie nu ar avea intenţia de a vinde mai mult, datorită poziţiei sale, ar putea alege, însă, să crească preţurile, ceea ce ar îmbunătăţi şi mai mult marjele.

De asemenea, au existat recent speculaţii cu privire la posibilitatea ca cel mai cunoscut designer de automobile din Formula 1, Adrian Newey, să se alăture echipei chiar înainte de următorul sezon. Acesta ar urma să plece de la echipa Red Bull, care domină în prezent. Vor aduce Hamilton şi Newey victoria pentru Ferrari, nu doar pe circuit, ci şi pe bursă?

Maşinile Ferrari sunt scumpe, dar ce se întâmplă cu acţiunile companiei?

Acţiunile Ferrari au crescut cu aproximativ 30% în acest an. Cu toate acestea, după publicarea rezultatelor, asistăm la scăderi de până la 6% şi se tranzacţionează la 373 de Euro per acţiune - cel mai mic nivel din 22 februarie. Este demn de remarcat faptul că optimismul reflectat în preţul acţiunilor companiei a fost vizibil mai devreme. Totuşi, după vestea venirii lui Hamilton la Ferrari din 2025, acţiunile companiei au câştigat aproape 10% pe 1 februarie, arată analiştii XTB.

De la debutul său în 2016, acţiunile companiei s-au apreciat cu aproape 900%. Înseamnă acest lucru că acţiunile sunt acum scumpe? E drept, Ferrari se mândreşte cu creşterea veniturilor an de an, dar în raport cu câştigurile, compania poate părea relativ scumpă. Raportul preţ-beneficii este de 52,9, în timp ce raportul preţ-beneficii previzionate este de 47,7.

Cum se compară aceste cifre cu performanţa istorică a raportului? Se pare că acţiunile companiei pot părea acum scumpe, în raport cu câştigurile preconizate, ceea ce poate sugera o supra-cumpărare a acţiunilor Ferrari pe termen mediu. Dacă societatea doreşte să îşi menţină poziţia pe piaţa bursieră, va trebui să îşi mărească marjele, deşi, după cum s-a indicat, acestea se află încă la niveluri record în rândul companiilor auto. Sezonul 2025 va arăta dacă Lewis Hamilton va ajuta în acest sens.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb