Marii giganţi ai internetului traversează momente mai puţin faste după ce problemele lor de securitate au dus la expunerea datelor personale a milioane de clienţi. Yahoo a încheiat un acord de 117,5 milioane de dolari cu clienţii ale căror adrese de email şi alte date personale au fost furate, acesta fiind cel mai grav caz de acest tip din istorie. Acordul pentru închiderea procesului colectiv a fost făcut public marţi şi are rolul să răspundă criticilor anterioare ale judecătorului districtual Lucy Koh, din San Jose, California. Noul acord prevede plata a cel puţin 55 milioane de dolari pentru acoperirea cheltuielilor victimelor, 24 milioane de dolari pentru monitorizarea creditelor, până la 30 milioane de dolari pentru comisioane legale şi până la 8,5 milioane de dolari pentru alte cheltuieli, informează News.ro. Separat, Verizon a acceptat să cheltuiască 306 milioane de dolari în perioada 2019-2022 pentru securitatea informaţiilor, sumă de cinci ori mai mare faţă de cea cheltuită de Yahoo în perioada 2013-2016.
Pe 28 ianuarie, Koh a respins o versiune anterioară a acordului, iar aprobarea ei este încă necesară. Yahoo, care face parte acum din grupul american Verizon Communications, a fost acuzată că nu a făcut publice suficient de rapid trei cazuri de accesare neautorizată a circa 3 miliarde de conturi, în perioada 2013-2016. Yahoo a convenit în 2016 vânzarea diviziei de internet grupului Verizon, pentru 4,83 de miliarde de dolari. Abia ulterior a dezvăluit amploarea accesării neautorizate a datelor utilizatorilor, ceea ce a condus la reducerea sumei la 4,48 de miliarde de dolari. În decembrie, Verizon a revizuit în scădere mare parte din valoarea Yahoo. În 2017, procuratura americană a pus sub acuzare doi agenţi ruşi de spionaj şi doi hackeri, în legătură cu unul din cazuri. Unul din hackeri şi-a recunoscut vinovăţia.
• Facebook va declara ce face cu datele utilizatorilor
Facebook a cedat presiunilor Comisiei Europene şi autorităţilor de protecţie a consumatorilor prin revizuirea termenilor şi condiţiilor, astfel încât va preciza în mod clar în ce scop foloseşte datele utilizatorilor şi îşi va asuma responsabilitatea dacă informaţiile vor fi folosite în mod incorect de către terţe părţi.
Cea mai mare reţea de socializare din lume este criticată din cauza numărului mare de probleme legate de nerespectarea confidenţialităţii informaţiilor personale, care a expus parolele a milioane de utilizatori.
Potrivit Comisiei Europene, modificarea termenilor şi limbajului va permite ca utilizatorii să ştie cum se foloseşte Facebook de datele lor pentru a dezvolta activităţile legate de profilul lor şi publicitatea ţintită. "Acum, utilizatorii vor înţelege în mod clar că datele lor sunt folosite de către reţeaua de socializare pentru a vinde reclame ţintite", a afirmat comisarul pentru Justiţie, Vera Jourova, într-un comunicat.
Facebook va modifica în mod unilateral termenii şi condiţiile numai atunci când modificările vor fi rezonabile şi va păstra conţinutul şters de utilizatori doar în cazul unei solicitări din partea autorităţilor care aplică legea şi doar pe un termen limitat, de 90 de zile.