Zalando a împlinit un an de la intrarea pe piaţa din România. În acest timp, compania a continuat să investească din punct de vedere al tehnologiei şi inovaţiei pe piaţa locală, în demersul prin care urmăreşte să devină un punct de referinţă pentru românii interesaţi de tendinţele fashion şi inspiraţie în această zonă.
În România, consumatorii au experienţă în ceea ce priveşte cumpărăturile online de fashion şi apreciază un magazin cu ofertă variată, unde pot găsi tot ceea ce caută. Piaţa de fashion din România se dezvoltă rapid, iar românii sunt dispuşi să aloce bani achiziţiei de articole de acest fel, optând tot mai des pentru cumpărături online, pentru că este o alternativă convenabilă şi rapidă la retailul tradiţional.
Zalando le oferă clienţilor români o selecţie foarte variată, cu circa 1.800 de branduri disponibile în magazinul online, cele mai populare trei categorii fiind streetwear, premium şi îmbrăcăminte pentru copii. La o analiză mai atentă a preferinţelor clienţilor români, în gama pentru femei, sneakerşii, gecile de iarnă şi tricourile au fost cele mai populare articole pe Zalando, Nike, Bershka şi Guess fiind cele mai cumpărate branduri în această categorie. În gama pentru bărbaţi, gecile, sneakerşii şi blugii au fost cele mai comandate produse, Nike, Jordan şi Pier One, una dintre brandurile proprii Zalando, fiind cele mai des achiziţionate. În categoria accesoriilor, rucsacurile, căciulile şi mănuşile au fost foarte căutate anul trecut.
Clienţii zalando.ro au acces la o gamă relevantă la nivel local şi foarte variată, cu branduri de la premium la accesibile, şi de la foarte comercial la produse de nişă. Clienţii români apreciază şi selecţia de designer exclusivă, Zalando fiind singura platformă de e-commerce care oferă, de exemplu, brandurile Vivienne Westwood şi Next în România.
Brandurile premium precum Tommy Hilfiger, Guess, Calvin Klein şi Karl Lagerfeld sunt, de asemenea, foarte căutate de clienţii români, numărându-se adesea printre numele cele mai bine vândute. Anul trecut, Zalando a adăugat în portofoliu şi brandul local Ioana Ciolacu. Pe de altă parte, românii sunt sensibili la preţ şi interesaţi de oferte, în special în contextul inflaţiei actuale.
Gama Zalando pentru copii a avut şi ea mare succes în România, cu Nike Sportswear, Jordan şi Next în top trei branduri pentru această categorie. Costumele sport de culoare neagră Nike Performance sunt foarte căutate de părinţii care doresc haine sport confortabile pentru cei mici, românii apreciind însă şi noile articole speciale Zalando pentru copii, cu personajele favorite Frozen, Mickey Mouse sau Marvel.
Daniel Rogiñski, Director General pentru România şi regiunea CEE, Zalando, comentează: "Suntem foarte mulţumiţi de evoluţia Zalando în primul nostru an în România. Piaţa de fashion locală este în continuă creştere, cu o valoare totală estimată la peste 15 miliarde de euro, aşadar avem o oportunitate unică să ne atingem obiectivul de a fi The Starting Point for Fashion (un punct de referinţă în domeniu) în România. Suntem convinşi că putem realiza acest lucru, pentru că oferim o experienţă completă în procesul de cumpărare. De când s-a lansat, Zalando a devenit o destinaţie pentru românii când vine vorba de fashion, oferindu-le o mulţime de oportunităţi de a-şi exprima stilurile individuale".
Fiind o platformă de fashion şi lifestyle cu multiple categorii şi colecţii, Zalando îşi va continua demersurile prin care urmăreşte să ofere o experienţă fashion relevantă din punct de vedere al brandurilor locale şi internaţionale, dar şi al serviciilor accesibile.
"În ultimul an, am urmărit să le punem la dispoziţie clienţilor români o gamă extinsă de produse şi o experienţă de cumpărături de înaltă calitate. Obiectivul nostru este să continuăm să creştem şi vom face acest lucru oferindu-le clienţilor noştri cea mai variată gamă de pe piaţă şi colaborând cu brandurile favorite ale românilor", adaugă Daniel Rogiñski, Director General pentru România şi regiunea CEE.
Pentru a consolida relaţia cu clienţii săi, Zalando investeşte în furnizarea de tehnologie proprie scalabilă de înalt nivel, punând la dispoziţie consumatorilor români o experienţă de cumpărături personalizată. Recent, Zalando a lansat un proiect pilot pentru o cabină de probă virtuală, ce le permite clienţilor din cele 25 de pieţe să-şi găsească mărimea potrivită. Prin intermediul acestei cabine de probă virtuale, clienţii pot crea un avatar 3D pornind de la caracteristici precum înălţimea, greutatea şi genul. Pentru o gamă selectată de blugi - una dintre cele mai dificile categorii în ceea ce priveşte găsirea mărimii potrivite, din cauza lipsei mărimilor standard - clienţii pot folosi avatarul creat pentru a vedea cum le-ar veni diferite mărimi de la diferite branduri, cu ajutorul unei reprezentări grafice care indică zonele în care hainele sunt strâmte sau largi. Acesta este doar un prim pas, Zalando urmând să lanseze o aplicaţie pentru determinarea mărimilor, ce va duce consilierea în această zonă la nivelul următor. Prin simpla realizare a două fotografii, clienţii vor putea primi sfaturi privind mărimea bazate pe măsurile lor.