Zema FOOD, primele restaurante de tip fast-meal din România, au raportat o creştere a cifrei de afaceri cu 32% în 2024, ajungând la 4,6 milioane de lei, potrivit unui comunicat transmis redacţiei. După deschiderea primului restaurant în Popeşti-Leordeni, în 2022, reţeaua s-a extins la finalul anului trecut cu o nouă locaţie pe Bulevardul Carol din Bucureşti.
"Primul restaurant l-am deschis în 2022, într-un moment în care oamenii îşi schimbau obiceiurile de consum din cauza pandemiei. Clienţii erau grăbiţi, preferau să comande sau să ridice mâncarea la pachet, iar de aici a apărut ideea unui concept fast-meal. Nu oferim doar mâncare rapid, ci şi preparate corecte şi de calitate", a declarat Valentin Gurău, proprietarul Zema FOOD.
Pe fondul interesului crescut al clienţilor, Valentin Gurău a finalizat investiţia într-o a doua unitate, pe Bulevardul Carol din Bucureşti.
"Am ajuns să înţelegem mai bine piaţa şi nevoia oamenilor de a avea acces la o mâncare corectă, gustoasă şi la un preţ echilibrat. Clienţii din Popeşti-Leordeni ne-au cerut să venim mai aproape de Bucureşti, iar acesta a fost un imbold pentru a deschide noua locaţie. Lucrările au început în septembrie 2024, iar în decembrie am servit prima comandă în restaurantul de pe Bulevardul Carol, în urma unei investiţii de peste 450.000 de euro", a precizat Valentin Gurău.
Cele două restaurante Zema FOOD funcţionează cu o echipă de 26 de angajaţi, selecţia personalului fiind un element esenţial al conceptului.
"Unul dintre ingredientele principale ale Zema FOOD este echipa noastră. Avem un proces de selecţie foarte strict, iar acest lucru ne ajută să menţinem standardele de calitate. În plus, ne-am orientat rapid spre digitalizare: în doar şase luni de la deschidere, am introdus chioşcuri de comandă digitală în restaurante şi ne-am lansat propria aplicaţie de livrare, care are deja peste 5.000 de utilizatori", a explicat Gurău, potrivit comunicatului.
La începutul anului 2025, Zema FOOD continuă dezvoltarea, investind în amenajarea spaţiilor, introducerea de preparate noi şi optimizarea fluxurilor interne pentru a reduce risipa alimentară.
"Vedem o dinamică pozitivă determinată de contribuţia noului restaurant, de investiţiile în amenajare şi de introducerea unor preparate noi în meniu. Am optimizat fluxurile interne, astfel încât să gestionăm eficient cererea şi furnizorii, atingând un echilibru între cele două locaţii. Cele mai comandate preparate rămân borşul de găină şi pita marocană, însă punem accent pe mese complete, nu doar pe gustări rapide. Ne dorim ca fiecare client să aibă parte de o masă variată şi echilibrată, gata rapid, fără a compromite calitatea preparatelor. Toate ingredientele sunt româneşti şi proaspete, iar filosofia noastră rămâne aceeaşi: să gătim corect şi cu pasiune", a adăugat Gurău.
Pentru viitor, Valentin Gurău intenţionează să sprijine şi alţi antreprenori care doresc să intre în industria HoReCa, oferindu-le suport în organizarea şi deschiderea unor restaurante după modelul Zema FOOD.
"Ştiu ce înseamnă să fii la început de drum, iar din acest motiv mi-ar plăcea să ajut antreprenorii care vor să-şi deschidă propriile restaurante. De la amenajarea bucătăriilor şi crearea unor fluxuri eficiente, până la înţelegerea nevoilor clienţilor, consider că Zema FOOD este un concept care poate fi replicat cu succes, atât timp cât există respect pentru client şi pasiune pentru mâncare", a concluzionat Valentin Gurău.
Opinia Cititorului