Zitec continuă promovarea digitalizării instituţiilor publice şi lansează Ghidul Esenţial pentru Digitalizarea Primăriei, un set extins de recomandări pentru reducerea birocraţiei, eliminarea cozilor şi eficientizarea activităţii primăriilor din România, realizat de echipa Regista.ro, conform unui comunicat trimis redacţiei.
Reprezentanţii companiei afirmă că, deşi în ultima perioadă digitalizarea şi debirocratizarea instituţiilor publice sunt subiecte des întâlnite în agenda publică, progresele în această direcţie rămân destul de lente.
România este ţara cu al doilea cel mai rapid internet fix din Europa (conform raportului Speedtest.net din aprilie 2020), însă în multe administraţii publice din ţară cetăţeanul este încă nevoit să stea la coadă pentru a depune sau obţine diverse acte, a plăti taxe sau, pur şi simplu, pentru a primi informaţii.
Pentru a veni în întâmpinarea eforturilor aleşilor locali care doresc să aducă primăria mai aproape de cetăţeni, echipa Zitec a dezvoltat un scurt chestionar, disponibil pe site-ul Regista.ro, menit să îi ajute să evalueze gradul de digitalizare al primăriei pe care o conduc. După completarea acestuia, în cazul în care rezultatul nu relevă un procent de digitalizare de 100%, respondentul va primi pe email Ghidul Esenţial pentru Digitalizarea Primăriei.
Documentul cuprinde o gamă largă de recomandări, de la verificarea infrastructurii hardware, securitate informatică, aplicaţii pentru comunicare, până la utilizarea aplicaţiilor de e-guvernare şi soluţii software pentru transparentizarea activităţii şi eficientizarea serviciilor publice oferite cetăţenilor.
Potrivit Zitec, Ghidul este un real sprijin pentru primarii nou aleşi sau reconfirmaţi într-un nou mandat în efortul lor de a reduce birocraţia în instituţiile pe care le conduc.
"Continuăm accelerarea procesului de digitalizare în instituţiile publice din România, în prelungirea eforturilor Caravanei Regista şi lansăm Ghidul Esenţial pentru Digitalizarea Primăriei, pe care îl considerăm foarte util în contextul pandemiei, dar nu numai. Chestionarul şi Ghidul propuse de noi sunt instrumente gratuite, la îndemâna oricăror autorităţi locale ce doresc o evaluare preliminară a nivelului de digitalizare din instituţie şi suntem convinşi că, prin urmărirea recomandărilor din ghid, primăriile vor face primii paşi spre modernizarea interacţiunii cu cetăţenii pe care îi deservesc", a declarat Alexandru Lăpuşan, CEO şi co-fondator Zitec.
Echipa Regista oferă suport în parcurgerea şi implementarea paşilor din document, susţinând reprezentanţii primăriilor atât în procesul de verificare a soluţiilor hardware şi software deja implementate, cât şi în alegerea unor aplicaţii suplimentare pentru securitate, comunicare sau e-guvernare, necesare în procesul de digitalizare a primăriei.
Soluţia Regista, dezvoltată de echipa Zitec, este lider de piaţă pe segmentul aplicaţiilor de registratură şi managementul documentelor în administraţia publică locală. Rolul aplicaţiei este să automatizeze şi să eficientizeze activităţile din instituţiile locale, guvernamentale şi din companii prin modulele de registratură electronică, managementul documentelor şi e-Guvernare. Regista facilitează atât o comunicare optimă între departamentele unei instituţii, cât şi între funcţionari şi cetăţeni, pentru o rezolvare rapidă şi mult mai organizată a solicitărilor primite.
În primăvara acestui an, Zitec a iniţiat Caravana Regista, campanie prin care o unitate mobilă a pornit în călătorie prin ţară, cu scopul de a accelera procesul de digitalizare în instituţiile publice. Caravana a străbătut deja 200 de localităţi din 10 judeţe şi a prezentat beneficiile soluţiei Regista direct la sediile primăriilor.
Potrivit datelor companiei, până în prezent peste 550 de instituţii publice şi companii din toate judeţele ţării şi-au îmbunătăţit procesele de lucru şi au redus birocraţia prin intermediul Regista. Aplicaţia are 10.000 de utilizatori la nivel naţional care au înregistrat de-a lungul timpului peste 10 milioane de documente. Aplicaţia Regista poate fi accesată de oriunde de către funcţionarii publici sau angajaţii companiilor, fiind disponibilă direct din browser, fără instalare şi cu toate informaţiile stocate în siguranţă în cloud Microsoft Azure.