Companiile franceze din ţara noastră derulează proiecte importante pentru atingerea ţintelor prevăzute în tranziţia verde şi digitală, proiecte care vor duce la eficientizarea producţiei, dar şi la crearea de noi locuri de muncă.
Deschiderea şi dezvoltarea fabricilor Airbus de la Braşov vor permite companiei să-şi mărească capacitatea de producţie în Romania si întreaga Europă şi vorfacilita implicarea companiilor româneşti în producţia locală, a declarat recent Georges Durdilly, CEO Airbus România, în cadrul Forumului franco-român de afaceri organizat de CCIFER.
Printre provocările enumerate de Georges Durdilly se află tranziţia verde, reducerea emisiilor de carbon, domeniul apărării şi colaborările care sunt la nivel european în acest sector.
"Industria aeronautică este în plină creştere. Fabricăm din ce în ce mai mult, avem peste 1000 de angajaţi. Intensificăm prezenţa şi capacitatea de producţie. Sectorul de apărare este şi el în dezvoltare. În România găsim tot ce avem nevoie pentru a fabrica elicoptere. Airbus are proiecte structurate cu ajutorul cărora putem dezvolta un ecosistem puternic. Scopul nostru este de a creşte cifra de afaceri şi producţia curentă. Avem un exemplu în acest sens, Dacia Renault, dar ne putem dezvolta chiar mai bine. (...) În 2035, ne propunem să lansăm primul avion cu motor pe hidrogen. În echipele care lucrează la aceste proiecte se află şi colegi români şi ne mândrim cu asta. Ne trebuie mai multă voinţă şi mai mult sprijin politic", a spus Georges Durdilly.
Cu acelaşi prilej, Liudmila Climoc, CEO Orange România, a precizat că digitalizarea este "coloana vertebrală a dezvoltării" României, şi a menţionat cum s-a implicat compania pe care o conduce în acest proces de digitalizare.
Astfel, Orange România a investit peste 200 milioane euro în infrastructura digitală (reţele mobile 5G, fibră optică), a construit şapte centre de date la nivel naţional, oferind soluţii pe securitate cibernetică, cloud, centrul operaţional de securitate cibernetică alături de proiecte smart-city care se dezvoltă în continuare în peste 30 de oraşe din ţara noastră. În ceea ce priveşte zona Internet of things (IoT), Orange dezvoltă în ţara noastră proiecte de automatizare de colectare a datelor, îmbunătăţirea operaţiunilor şi creşterea productivităţii.
De asemenea, pentru sprijinirea mediului de afaceri, compania Orange România derulează de şase ani un program de accelerare a start-up-urilor, la care participă 44 de start-up-uri din diferite domenii: 5G, cybersecurity, medicină şi multe alte domenii conexe.
Şi compania Michelin este implicată în procesul de tranziţie verde şi digitală, având mai multe proiecte ce includ elemente ale noii revoluţii tehnologice.
"Grupul Michelin este implicat într-o revoluţie profundă - umană, tehnologică, ecologică-, care sunt interconectate. Revoluţia umană include noul model de leadership, cel mai relevant nivel posibil. Revoluţia tehnologică e tot ce înseamnă Inteligenţă Artificială, roboţi pentru afaceri, precum şi utilizarea tehnologiilor noi pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon (cum ar fi de exemplu electrificarea pieselor)", a declarat Alina Ghica, vicepreşedinte regional al companiei Michelin pentru Europa de Sud şi Asia Centrală.
Cea mai cunoscută companie cu capital franco-român din ţara noastră, Dacia Renault este pregătită pentru trecerea către electrificarea tuturor mijloacelor de transport rutier. Pe fondul crizelor din ultimii ani - pandemia Covid, lipsa de materie primă, războiul declanşat ilegal de Federaţia Rusă în Ucraina-, grupul Renault a devenit mai flexibil şi agil şi se pregăteşte pentru investiţiile necesare pentru a face faţă provocărilor aduse de Reglementarea Euro 7.
"Drumul industriei auto este către electrificare. Suntem orientaţi într-o zonă în care ne schimbăm gama, pentru a fi competitivă şi echilibrată, fie că vorbim de modele hibrid sau electrice. Tot ce am lansat până acum ne angajează în direcţia electrificării", a spus Cecilia Tudor, Managing director Renault South Eastern Europe
Domnia sa a mai arătat că în România sunt perspective bune pentru industria auto, deoarece "în 2023 s-a produs o revenire la situaţia existentă înainte de criza pandemică".
Reprezentanta grupului Renault a mai spus că piaţa europeană dă semne de redresare şi că pieţele din statele membre UE sunt în creştere, fapt ce se va concretiza pozitiv şi în majorarea cifrei de afaceri, care va fi înregistrată la finalul anului 2023 de către companie.