Cu toate că, din punct de vedere al legăturilor interumane, Franţa este ţara pe care o simţim cel mai aproape de sufletul nostru şi, deşi se află pe podium, situându-se între primii parteneri comerciali ai României, totuşi mai are paşi importanţi de făcut pentru a atinge performanţa să ocupe locul întâi în topul ţărilor cu cele mai bune relaţiilor economice ale ţării noastre, este de părere Mihai Ionescu, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Exportatorilor şi Importatorilor din România (ANEIR). În opinia domniei sale, investiţile franceze în România s-ar putea extinde şi dincolo de sectorul bancar sau cel auto, domenii unde se regăsesc cele mai mari companii cu acţionariat francez: "Aşteptările noastre faţă de investiţiile de capital pe care Franţa le-ar putea avea la noi sunt mari, în continuare. Ne aşteptăm ca investitorii francezi să vină în Româna şi în sectorul medical, dar şi în petrochimie şi în industria alimentară sau cea cosmetică, de exemplu - domenii în care ei au experienţă, iar noi avem deficit comercial".
Anul trecut, am exportat către piaţa franceză produse în valoare de peste 4,17 miliarde euro şi am importat de circa 3,72 miliarde euro, conform datelor provizorii pe care ni le-a transmis Institutul Naţional de Statistică (INS).
Atât la import, cât şi la export, se regăsesc produse din domeniile cărnii şi produselor din carne, alimentelor, fructelor şi legumelor, cerealelor, uleiurilor, băuturilor, tutunului, precum şi din sectorul industrial, chimic, farmaceutic, textil, auto etc.