Compania Automobile Dacia a înregistrat în anul 2015 un nou record comercial, în condiţiile în care volumul vânzărilor a atins 550.920 de unităţi, cu 7,7% mai mult faţă de nivelul atins în 2014, fiind cel mai mare avans al vânzărilor din ultimii patru ani, potrivit unui comunicat remis astăzi redacţiei.
Cu 36.946 de vehicule comercializate în România (+ 24,5% faţă de nivelul înregistrat în 2014), marca autohtonă Dacia a ajuns la o cotă de piaţă de 33% şi şi-a consolidat poziţia de lider, cu aproape o treime din vânzările de vehicule noi.
"Programul de reînnoire a parcului auto naţional - Remat - şi-a dovedit şi în 2015 utilitatea. Livrările Dacia prin intermediul acestui program, destinat în principal clienţilor persoane fizice, se ridică la peste 11.500 de vehicule. Dacia a ştiut, totodată, să se adapteze la nevoile companiilor care deţin flote, datorită bunei poziţionări a produselor sale şi a atractivităţii modelelor din gamă. Noi versiuni, serii limitate, echipamente noi, toate aceste evoluţii au făcut ca fiecare model Dacia să se situeze în 2015 în poziţia de lider în segmentul său", se menţionează în comunicat.
Cu peste 16.100 de unităţi vândute, ceea ce înseamnă aproximativ 43% din vânzările totale, Logan berlină rămâne soclul mărcii Dacia în România. În 2015, oferta Logan s-a îmbogăţit cu o nouă versiune, vârf de gamă, intitulată Prestige.
Potrivit sursei citate, succesul berlinei Logan este completat de cel al variantei MCV care, cu 3.111 unităţi comercializate, s-a impus drept cel mai vândut model break din România. Duster ocupă a doua treaptă a podiumului, cu 7.271 unităţi vândute. SUV-ul gamei Dacia beneficiază, din ultimul trimestru al anului 2015, de o ediţie limitată intitulată Duster connected by Orange.
Sandero (inclusiv versiunea Stepway), domină detaşat segmentul B-hatch şi, cu aproape 5.600 de unităţi, se plasează pe locul al treilea în clasamentul pe modele.
La rândul lor, modelele Lodgy şi Dokker au înregistrat vânzări în creştere în 2015, susţinute în bună măsură de succesul noilor versiuni Stepway.
În plan extern Dacia a vândut anul trecut 513.974 de maşini, cu 6% mai multe faţă de anul 2014. Europa domină în clasamentul pe regiuni, circa trei sferturi din maşinile vândute de Dacia în 2015 fiind înmatriculate în ţările Vechiului Continent.
"Cu peste 100.000 de unităţi, Franţa este prima destinaţie de export a Dacia. Cota sa de piaţă se ridică la 4,36%, ceea ce o plasează pe locul 5 în topul mărcilor cele mai vândute în Hexagon, imediat după Volkswagen. Merită subliniată performanţa înregistrată de Sandero, care se situează pe poziţia a 9-a în clasamentul celor mai vândute modele de pe piaţa franceză. Spania ocupă a doua treaptă a podiumului, cu vânzări de peste 55.000 de unităţi şi o cotă de piaţă de 4,6%. Germania se situează pe poziţia a treia, cu peste 47.400 de unităţi, urmată la mică distanţă de Italia, unde au fost vândute anul trecut aproape 46.800 de vehicule marca Dacia. În Marea Britanie, Dacia a vândut anul trecut aproape 26.300 de unităţi, ceea ce situează Regatul Unit pe locul opt în clasamentul pieţelor externe ale mărcii", se arată în comunicatul companiei.
Pentru 2016, Dacia intenţionează să îşi menţină şi chiar să îşi consolideze poziţia de lider pe piaţa din România, datorită gamei sale complete şi calităţii serviciilor oferite. Oferta de produse va fi completată prin introducerea, în decursul primului trimestru, a versiunilor Sandero şi Logan echipate cu transmisie pilotată. Totodată, procesul de modernizare a reţelei comerciale Dacia va continua în 2016.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Compania Automobile Dacia a fost în 2014 şi cel mai mare jucător economic al României, locul 16 în clasamentul primelor 500 de companii din Europa Centrală şi de Est - Coface CEE Top 500, cu o cifră de afaceri de 4,2 miliarde de euro (în creştere cu 2,3%). De la uzina Dacia pleacă automobile către 68 de ţări şi colecţii CKD către aproape zece uzine de producţie.