În perioada 10-12 noiembrie, Miniprix.ro transformă Black Friday în Green Friday, o campanie atipică într-una dintre cele mai aglomerate perioade de cumpărături şi reduceri din an, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, prin această iniţiativă, Miniprix îi încurajează pe cei care doresc să achiziţioneze noi piese vestimentare să renunţe la o parte din garderoba mai puţin purtată. Campania se va desfăşura atât online, pe site-ul Miniprix, cât şi fizic, la magazinul Miniprix Otopeni, unde va avea loc evenimentul special "Schimb de haine". Iniţiativele se desfăşoară sub umbrela Green Friday, o campanie de conştientizare a consumerismului şi a achiziţiilor excesive de îmbrăcăminte şi încălţăminte.
În această săptămână, de vineri până duminică, compania organizează la magazinul fizic din Otopeni evenimentul dedicat comunităţii Miniprix "Schimb de haine", pentru cei care doresc să socializeze şi să îşi schimbe GRATIS garderoba. Aici, clienţii sunt aşteptaţi cu obiectele vestimentare sau de încălţăminte pe care nu le mai poartă şi din care alte persoane pot alege să îşi înnoiască vestimentaţia. Produsele aduse şi rămase în urma desfăşurării evenimentului vor fi donate de Miniprix prin aplicaţia Seva. Hainele din cadrul acestui eveniment nu sunt din magazinul Miniprix.
În plus, în aceeaşi perioadă, exclusiv pe www.miniprix.ro va avea loc o campanie de reduceri cu până la 70% la peste 2.000 de produse, prin care Miniprix încurajează clienţii ca, înainte de achiziţii noi, să renunţe în primul rând la lucrurile pe care nu le mai poartă şi să le doneze prin Seva. Seva este prima aplicaţie de smart donation lansată de Miniprix pentru a încuraja consumul responsabil, prin prelungirea duratei de viaţă a obiectelor vestimentare şi de încălţăminte. Prin Seva se pot dona gratuit haine sau încălţări, din garderoba proprie, celor care au nevoie. Iar cu ajutorul tehnologiei blockchain, lucrurile sunt direcţionate către persoane care poartă aceleaşi mărimi cu cei care donează. Până acum, prin intermediul aplicaţiei au fost intermediate peste 5.000 astfel de donaţii.
"Ne cumpărăm mult prea multe haine pe care nu le purtăm. Avem dulapurile pline de la un sezon la altul şi continuăm să achiziţionăm, uneori compulsiv, în perioadele de reduceri. Ne dorim prin această iniţiativă şi prin lansarea campaniei Green Friday să tragem un semnal de alarmă asupra conştientizării acestui comportament şi să contribuim la încurajarea unei încetiniri a acestui timp de consum în exces. Mai ales că ştim că industria modei este a doua cea mai poluantă din lume şi dăunează foarte mult mediului înconjurător. Prin campania Green Friday ne dorim să prelungim durata de viaţă a hainelor şi să fim parte a economiei circulare prin schimburi gratuite între produsele clienţilor noştri şi prin susţinerea donaţiilor de haine şi încălţăminte prin aplicaţia noastră Seva, disponibilă pe site. Şi astfel, facem o bucurie şi oamenilor care au mai multă nevoie şi nu îşi permit", declară Ana Maria Cristina, Director General Miniprix. Ea precizează, de asemenea, că inclusiv echipa Miniprix se implică în evenimentul "Schimb de haine", cu lucruri din garderobele proprii.