Cu ocazia celei de-a 21-a Conferinţe ONU privind schimbările climatice (COP21), la Paris, Nissan, Nissan LEAF, şi Enel au semnat un acord care va schimba modul în care consumatorii şi companiile gestionează utilizarea energiei, informează un comunicat remis astăzi redacţiei.
"Cele două companii şi-au unit forţele pentru a dezvolta un sistem inovator Vehicle 2 Grid, care permite conducătorilor auto şi utilizatorilor de energie să funcţioneze precum nişte «hub-uri de energie» individuale, cu posibilitatea de a folosi, depozita şi reintroduce excesul de energie electrică în reţea", precizează comunicatul.
Conform sursei citate, sunt deja în curs de desfăşurare studii pentru a testa viabilitatea vehiculelor integrate în reţea. "Este pentru prima dată când aceste sisteme sunt testate, arătând modul în care vehiculele electrice pot contribui în mod activ la dezvoltarea pieţei de energie", arată documentul.
Acordul cu Grupul Enel va aduce primele vehicule integrate în reţea în ţări în care reglementările permit suficientă generarea de valoare. Danemarca va găzdui primul set de studii cu Germania, Olanda şi alte regiuni europene nordice. Acest demers este parte a angajamentului Enel şi Nissan de a sprijini întregul ecosistem de vehicule electrice, ce merge dincolo de maşina în sine şi care oferă noi servicii pentru industria energetică.
"Tehnologia Vehicle-to-Grid (V2G) permite vehiculelor electrice să fie pe deplin integrate în reţeaua de energie electrică şi prin îmbunătăţirea capacităţii reţelei de a gestiona energia din surse regenerabile şi va face sursele regenerabile mai difuze şi la preţuri accesibile. Infrastructură de încărcare V2G şi vehicule electrice V2G oferă proprietarilor de vehicule electrice şi companiilor cu flote mari de maşini electrice posibilitatea de a crea hub-uri mobile de energie, integrând vehiculele lor cu reţeaua. Sistemul funcţionează permiţând proprietarilor Nissan LEAF să se conecteze la reţea pentru a încărca vehiculul când cerere este scăzută, în perioadele de tarifare ieftină, cu opţiunea de a utiliza apoi energia electrică stocată în bateria vehiculului la domiciliu, atunci când costurile sunt mai mari, sau chiar reintroducând energia în reţea, pentru a genera beneficii suplimentare", arată comunicatul citat.
În Franţa, de exemplu, unde există 38 de milioane de vehicule şi actuala capacitatea de generare a energiei electrice este de 130 GW, într-un viitor în care toate vehiculele sunt electrice/hibride cu încărcare, integrarea vehiculelor în reţea ar putea însemna o centrală electrică virtuală de până la 380 GW (de 3 ori capacitatea de producţie naţională a Franţei).
Acordul semnat de Nissan şi Enel are în vedere, de asemenea, cooperarea cu privire la alte soluţii inovatoare, cum ar fi servicii de gestionare a energiei, folosind baterii noi şi second şi staţii de încărcare pentru cooperativele de taxi-uri electrice.