Reprezentanţii Humana atrag atenţia asupra faptului că aruncăm în medie 11 kg de haine anual, după doar 7 purtări

T.B.
Companii / 26 iunie 2023

 Reprezentanţii Humana atrag atenţia asupra faptului că aruncăm în medie 11 kg de haine anual, după doar 7 purtări

Industria modei s-a dezvoltat considerabil în ultimele decenii, odată cu creşterea cererii de produse de îmbrăcăminte noi, dar şi din pricina comportamentului consumatorilor de a le purta de prea puţine ori.

Conform statisticilor Earth.org, în doar 15 ani, producţia de haine s-a dublat, iar durata de folosire a unui produs a scăzut cu 40%. Consumatorii cumpără din ce în ce mai multe haine noi, însă le poartă o scurtă perioadă de timp, ori chiar deloc.

Reprezentanţii Humana People to People atrag atenţia asupra impactului negativ pe care îl are supraconsumul de astfel de produse asupra mediului înconjurător şi, în cele din urmă, asupra sănătăţii oamenilor. Producţia masivă de haine noi este extrem de dăunătoare planetei şi reprezintă unul din marii contribuitori la schimbările climatice.

Conform cifrelor oferite de Parlamentul European la nivelul anului 2017, producţia de noi materiale textile necesită un consum anual de apă enorm, de 93 miliarde de m³, care ar fi suficient pentru nevoile domestice a peste 1,7 miliarde de oameni. Doar producţia unui singur tricou necesită 2700 de litri de apă, cu care un om ar trăi 2 ani şi jumătate.

Totodată, conform raportului World Bank din 2019, această industrie este responsabilă de 10% dintre emisiile de gaze cu efect de seră ale planetei, mai mult decât industria aviatică şi cea de transport maritim la un loc. Dacă trendul ascendent continuă, emisiile de carbon generate de industria modei vor ajunge la 26% până în 2050.

Aproximativ 60% din materialele folosite în producţia de haine au la bază plastic şi necesită aproximativ 48 de milioane de tone de petrol pe an. Tot conform statisticilor, prin spălarea hainelor din material sintetic, generăm 35% din totalul microplasticelor răspândite în mediul înconjurător, peste 14 milioane de tone de microplastice ajungând în oceanele planetei.

Nu în ultimul rând, peste 180 de substanţe chimice periculoase sunt utilizate în acest sector, iar 16,5% din toate pesticidele din lume sunt folosite doar pentru producţia de bumbac.

"Pentru a reduce criza climatică este necesar să scădem dramatic cererea globală de noi haine. Este deosebit de important să îi încurajăm pe consumatori să aleagă haine care au fost purtate în prealabil şi să nu opteze mereu pentru noi produse. Hainele disponibile în magazinele de modă sustenabilă, aşa cum sunt magazinele Humana, au fost colectate şi sortate cu atenţie, astfel încât oamenii să fie siguri că achiziţionează şi poartă produse de calitate, pe care le pot cumpăra la preţuri foarte convenabile", declară Rodica Bulăceanu, reprezentantul Humana People to People, organizaţie care se implică în sortarea şi repunerea în circuitul comercial a produselor textile ce pot fi reutilizate, reducând astfel impactul negativ asupra mediului.

Creşterea deşeurilor textile este cauzată de faptul că, în prezent, cumpărăm din ce în ce mai multe haine noi şi le purtăm de prea puţine ori până le aruncăm.

"Hainele sunt percepute tot mai mult ca bunuri de consum rapid. Cantitatea de îmbrăcăminte cumpărată creşte în fiecare an şi, în medie, consumatorii ajung să le arunce după doar 7 utilizări. Conform Earth.Org se estimează că anual, pe glob, se aruncă 92 de milioane de tone de îmbrăcăminte şi încălţăminte, însă doar 15% dintre acestea ajung într-un circuit sortare profesională spre reutilizare sau reciclare. Din cele 14 milioane de tone de haine ce ajung totuşi să fie colectate, între 65-75% sunt potrivite spre reutilizare, iar restul textilelor pot fi reciclate şi adaptate altor scopuri. Doar în 2022, membrii Humana People to People din Europa şi Statele Unite ale Americii au reuşit să colecteze 127.000 de tone de haine, pe care le-au reintrodus în circuitul comercial ca produse second-hand conforme din punct de vedere calitativ, inclusiv în magazinele Humana din România. Astfel, acestea nu au mai ajuns deşeuri textile şi am împiedicat emisia a 770.000 de tone de CO2", declară Rodica Bulăceanu, reprezentant Humana People to People (www.humana-romania.ro).

Hainele pot primi o nouă viaţă dacă le colectăm responsabil şi ajung în fabrici de sortare profesională şi sunt apoi reintroduse în circuitul comercial prin magazine specializate.

Tot acest proces are un impact pozitiv asupra mediului deoarece reduce cantitatea de deşeuri textile, conservă resursele naturale care ar fi consumate de producţia de noi materiale, scade emisiile de carbon cu efect de seră din procesele de fabricaţie şi transport şi salvează milioane de tone de metri cubi de apă.

"Humana People to Poople susţine, de decenii, economia circulară, şi este aliniată la European Green Deal, directiva Uniunii Europene pentru construirea unei economii neutre din punct de vedere climatic până în 2050. Humana încurajează populaţia să ia decizii sustenabile atunci când achiziţionează produse textile, pentru a limita supraconsumul şi producţia de haine noi.

Noi suntem implicaţi în România, de mai bine de 15 ani în a promova şi susţine moda sustenabilă, prin intermediul celor 40 de magazine Humana, oferind haine şi accesorii second hand moderne şi de foarte bună calitate, care ajung astfel să aibă o nouă durată de viaţă.

Putem avea o garderobă compusă din articole de calitate pe care să le utilizăm cât mai mult timp, şi pe care le putem achiziţiona, la preţuri mici, din reţelele de magazine de tip second-hand, precum Humana, din toată ţara. Oferim o opţiune accesibilă tuturor, precum şi o atitudine responsabilă faţă de mediu. Acesta este un pas crucial către un viitor mai sustenabil.

Am creat un sistem complex prin care colectăm produse textile din diferite surse, le sortăm în fabricile noastre şi le reintroducem în sistemul comercial prin cele peste 40 de magazine din România, prelungindu-le astfel durata de viaţă. Prin oferirea de haine second-hand de calitate superioară şi preţuri accesibile, promovăm economia circulară şi limităm supraconsumul şi producţia de haine noi. Considerăm că moda sustenabilă ar trebui să fie accesibilă pentru toată lumea. Mai mult, prin activitatea noastră, generăm peste 300 de locuri de muncă verzi în România, iar profitul rezultat este folosit pentru a susţine proiecte umanitare în ţările mai puţin dezvoltate", mai spune Rodica Bulăceanu, reprezentant Humana People to People.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb