STUDIU BENEFIT: Valoarea medie lunară a beneficiilor extrasalariale a crescut cu aproape 50% în ultimii cinci ani

A.V.
Companii / 18 mai 2022

Codruţ Nicolau, directorul general al Edenred România şi Benefit Systems

Codruţ Nicolau, directorul general al Edenred România şi Benefit Systems

Cele mai dorite beneficii extrasalariale sunt: cardul de tichete de masă, cadourile, voucherele de vacanţă şi cadourile oferite pentru ocazii speciale În anul 2021, bugetul mediu de beneficii extrasalariale alocat de companii a fost de 627 lei/lună pentru fiecare angajat, iar estimarea pentru 2022 este să ajungă la peste 800 RON/lună Companiile din sectorul serviciilor, pe primul loc la capitolul beneficiilor extrasalariale oferite angajaţilor

Bugetul mediu de beneficii extrasalariale alocat de companii a fost de 627 RON per angajat pe lună în 2021, în creştere cu aproape 50% în ultimii cinci ani şi cu circa 25% faţă de 2019, înainte de pandemia de Covid-19, arată un studiu Benefit - companie a Grupului Edenred. Conform acestuia, pentru anul în curs se estimează o creştere până la valoarea de 820 lei a acestor beneficii, ceea ce înseamnă cea mai mare majorare procentuală din ultimii şase ani.

Sursa citată menţionează că, anul trecut, exceptând tichetele de masă, care rămân beneficiul preferat de angajaţii din România, topul celor mai dorite beneficii flexibile include: cadourile - beneficii în natură (31,8%), turismul intern - vouchere de vacanţă (27,3%) şi cadourile oferite pentru ocazii speciale (17,6%). La polul opus, cel mai mic procent a fost înregistrat de cursurile profesionale (0,2%) şi activităţile sportive (1,5%).

O particularitate în ceea ce priveşte evoluţia preferinţelor de anul trecut este reprezentată de dublarea consumului de activităţi culturale, ceea ce arată faptul că angajaţii revin la activităţi care includ festivaluri, teatru sau cinema, conform analizei, care indică, de asemenea, în 2021 creşterea apetitului pentru turismul intern, materializată printr-o creştere a accesării voucherelor de vacanţă, explicabilă în contextul relaxării restricţiilor care i-au împiedicat pe angajaţi să călătorească anterior.

Codruţ Nicolau, directorul general al Edenred România şi Benefit Systems, a declarat astăzi, la prezentarea studiului: "Asistăm la o reconfigurare a modalităţilor prin care companiile îşi fidelizează angajaţii. Dacă ne uităm retrospectiv, în anii în care beneficiile extrasalariale însemnau, în principal, tichete de masă şi tichete cadou, în prezent, observăm că paleta s-a diversificat, în pas cu nevoile şi provocările cu care se confruntă angajaţii în această perioadă. Pe de altă parte, angajatorii au de gestionat valurile de demisii care au culminat anul trecut cu un total de 450.000 la nivel naţional. Beneficiile extrasalariale flexibile pot asigura un sprijin major pentru retenţia, loializarea şi atragerea angajaţilor, prin diversitatea de opţiuni capabile să satisfacă nevoi variate. În acelaşi timp, acestea contribuie la crearea unui mediu de lucru în care angajaţii se pot dezvolta sănătos. Din punctul nostru de vedere, beneficiile extrasalariale flexibile sunt un alt mod de a spune «te apreciem, eşti important/ă pentru echipă», într-o perioadă cu multă presiune pe bugetul personal şi după doi ani de pandemie, în care distanţarea a afectat, în unele cazuri, şi cultura organizaţională a angajatorilor".

Bugetul de beneficii extrasalariale este în continuă creştere, potrivit studiului Benefit

Bugetul de beneficii extrasalariale este în continuă creştere pentru companii din toate industriile şi de toate mărimile, conform studiului, care subliniază: "Companiile din domeniul Servicii se clasează pe primul loc la capitolul beneficiilor flexibile oferite angajaţilor, cu un procent de 34% şi cu un buget lunar mediu de circa 676 RON/ angajat. Acestea sunt urmate de companiile din IT & Software (25%), care au alocat, în medie, tot un buget lunar de 676 RON/ angajat. Pe locul trei se află companiile din Retail (14%), cu un buget lunar mediu de 495 RON/ angajat. Pe ultimele locuri se clasează companiile din zona de Servicii financiare (13%), cu o medie lunară de 622 RON/ angajat, companiile din industria de Producţie (10%), cu o medie de 582 RON/ angajat şi Call-center & BPO (4%) cu un buget mediu lunar de 695 RON/angajat".

Nivelul de accesare a categoriilor de beneficii este variat, cu particulaţităţi în ceea ce priveşte interesele, în funcţie de industriile în care activează angajaţii. Astfel, angajaţii din domeniul IT & Software preferă categoria cadouri (beneficii în natură) mai mult decât media, în timp ce pentru angajaţii din domeniul Retail se observă o înclinaţie mai mare spre turism şi pensii private. Angajaţii din Servicii financiare au preferat, de asemenea, mai mult turismul, dar şi cadourile pentru ocazii speciale.

Benefit: Pentru generaţiile Y şi Z, o platformă de beneficii extrasalariale este esenţială în alegerea locului de muncă

Angajaţii din piaţa muncii din România sunt împărţiţi în patru generaţii: Baby Boomers (61 - 76 ani) - 1,8%, generaţia X (41 - 60 ani) - 18,3%, generaţia Y (26 - 40 ani) - 67,1% şi generaţia Z (sub 26 ani) - 12,8%. Studiul Benefit analizează interesele fiecărei generaţii în materie de beneficii flexibile, arătând că pentru generaţiile Y şi Z, o platformă de beneficii extrasalariale este esenţială în alegerea locului de muncă, iar flexibilizarea beneficiilor devine un factor important de creştere a satisfacţiei la locul de muncă. Dacă pentru Gen Y şi Gen Z cadourile (beneficii în natură) reprezintă cel mai dorit beneficiu flexibil, generaţiile mai mature, Gen X şi Baby Boomers preferă turismul intern. De asemenea, sumele cheltuite pe beneficii tip pensii private descresc de la Baby Boomers la Gen Z. În timp ce pentru generaţia Baby Boomers pensiile private sunt în top trei beneficii preferate (după turism şi cadouri), Generaţia Z nu este deloc interesată de acest tip de beneficii, conform studiului citat.

Benefit: Sportul şi welness-ul - cea mai apreciată axă din categoria de Oferte Speciale

Categoria de Oferte Speciale de pe platforma Benefit, unde sunt disponibile reduceri corporate de până la 50%, a cunoscut o creştere în rândul utilizatorilor, notează studiul, menţionând că valoarea estimativă a economiilor realizate de angajaţii care au folosit ofertele speciale în 2021 a fost de 11 milioane de lei, în creştere cu 10,7% faţă de anul 2020. În topul ofertelor speciale dorite de angajaţi se regăsesc categoriile de sport & wellness, cu un procent de 50%, mai mult decât dublu faţă de anul 2020, cadourile (beneficiile în natură), cu 33,30%, şi Telecom şi IT, cu 6,90%, care se află în scădere faţă de anul 2020, când aceste oferte erau utilizate de către 21,60% dintre angajaţii înrolaţi în platformă.

Anul 2021 a venit cu noi beneficii pentru angajaţi şi angajatori, conform Benefit

Benefit şi-a adaptat portofoliul de produse şi servicii la contextul actual, adresând două categorii de nevoi identificate la nivelul pieţei muncii după perioada pandemiei: telemunca şi sănătatea.

În contextul în care, anul trecut, angajaţii au lucrat, în continuare, în regim de telemuncă sau în sistem hibrid, Benefit a adăugat o nouă secţiune în cadrul căreia companiile au putut aloca un buget pentru a acoperi cheltuielile asociate cu munca remote. Limita lunară alocată este proporţională cu numărul de zile lucrat în regim de telemuncă în luna anterioară. Tot în secţiunea aceasta a fost inclusă şi posibilitatea de a plăti facturile prin aplicaţia PAGO, direct din bugetele oferite pentru munca remote. De asemenea, a fost introdusă o nouă secţiune pentru angajaţi, Wellbeing by SanoPass, cu cinci categorii: fitness, medical, mental health, telemedicină şi nutriţie.

Din luna decembrie a anului trecut, platforma Benefit poate fi accesată şi prin aplicaţia mobilă dedicată, fiind prima aplicaţie mobilă de beneficii flexibile din România.

Benefit plănuieşte să lanseze trei noi categorii de beneficii în 2022

În 2022, Benefit plănuieşte să lanseze trei noi categorii de beneficii: salariul în avans, printr-un parteneriat cu Salarium, prima platformă de plată instantă a avansului salarial din România, recompense, prin dezvoltarea primului program de loialitate pentru utilizatorii unei platforme de beneficii extrasalariale din România, şi work from anywhere, primul modul de remote work disponibil într-o platformă de beneficii pentru angajaţi.

Edenred este o platformă de servicii şi plăţi, conectând peste 50 de milioane de angajaţi şi 2 milioane de comercianţi parteneri prin intermediul a peste 900.000 de clienţi corporativi în 46 de ţări. Edenred oferă soluţii de plată cu destinaţii specifice pentru alimentaţie (tichete de masă), vacanţă, flote auto şi mobilitate (soluţii multi-energy, mentenanţă, taxe de drum, parcări şi vouchere de transport), stimulente (vouchere şi carduri cadou, platforme dedicate angajaţilor) şi plăţi corporative (carduri de plată virtuale). Edenred sprijină şi fenomenul cultural prin cardurile culturale.

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb