Compania de tehnologie 2Performant, liderul pieţei de marketing afiliat din România, listată pe piaţa AeRO a BVB (simbol bursier 2P), anunţă creşteri importante pe trimestrul al treilea al acestui an pe mai mulţi indicatori de business specifici. Astfel, în perioada 1 iulie - 30 septembrie 2021, 2Performant a intermediat în cadrul platformei sale de marketing afiliat 318.900 vânzări, cu 64,2% mai mult decât în acelaşi interval al anului trecut, în valoare de 16,9 milioane de euro fără TVA, adică mai mult cu 67,6 procente faţă de trimestrul trei 2020. În tot acest interval, 2Performant a intermediat 15,3 milioane de click-uri, cu 34,9% mai mult comparativ cu anul trecut şi a înregistrat o rată de conversie medie de 2,3% faţă de 2,1% anul trecut. În acelaşi timp, valoarea medie a coşului de cumpărături a crescut cu 2,1% şi ajunge la 52,85 euro fără TVA, conform unui comunicat remis redacţiei.
Astfel, în primele 9 luni ale lui 2021, 2Performant ajunge să intermedieze 865.400 de vânzări, în creştere cu 27%, în valoare de 44,2 milioane de euro fără TVA, cu 34,9% mai mult decât aceeaşi perioadă a anului trecut. Numărul de click-uri înregistrate în platformă depăşesc 45 milioane de la începutul anului şi până la finele lunii septembrie, ceea ce înseamnă în medie peste 5 milioane de clickuri lunar.
"În mod tradiţional, în dinamica sectorului e-commerce cel de-al doilea semestru este unul superior primului semestru al anului, astfel că rezultatele din trimestrul trei obţinute de 2Performant anticipează un final de an cu un ritm de creştere accelerat, marcat şi de cele mai importante evenimente de vânzări ale anului, Black Friday şi reducerile de Crăciun. Evoluţia din cel de-al treilea trimestru al acestui an ne dă încredere că vom avea un trimestru patru bun, cu o creştere ce ne va permite să ne atingem obiectivele de business ale întregului an", spune Dorin Boerescu, CEO şi Preşedinte al Consiliului de Administraţie 2Performant.
În aceeaşi perioadă analizată, 1 iulie - 30 septembrie, rezultatele obţinute de afiliaţi, specialiştii în digital care promovează magazinele online generând vânzări pentru acestea, sunt în creştere: 1.867 de afiliaţi au obţinut comisioane în valoare de 1.077.000 euro, cu 61,3% mai mult decât trimestrul trei al anului 2020. Şi relaţiile active între afiliaţi şi magazinele online din cadrul platformei 2Performant.com, cele în care afiliaţii au generat trafic pentru magazinele online, sunt în creştere cu 7,4 procente, ajungând la 44.200. Relaţiile productive, adică cele care s-au finalizat cu vânzări pentru magazine şi comisioane pentru afiliaţi, cresc cu 10 procente, ajungând la 11.535. În primele nouă luni ale anului, 2.994 afiliaţi au obţinut comisioane în valoare de 2.859.526 euro, în creştere cu 27,2%.
Definit ca publicitate plătită la cost pe vânzare, marketingul afiliat reprezintă cel mai eficient instrument de vânzare disponibil astăzi. Astfel, pentru fiecare euro investit în marketing afiliat, un magazin online din platforma 2Performant.com a câştigat în medie în trimestrul trei al acestui an 15,65 euro, cu 3,9% mai mult decât aceeaşi perioadă a anului trecut.
Din totalul vânzărilor generate prin 2Performant.com în trimestrul trei al acestui an, distribuţia pe categorii a fost următoarea: Fashion - 29,55%, Books Movies & Music - 22,77%, Pharma - 12,77%, Beauty - 8,74%, Home & Garden - 5,33%, Electronics IT&C - 4,99%.
Cel de-al treilea trimestru din 2021 a fost marcat de o serie de acţiuni de business importante pentru 2Performant. Compania a finalizat majorarea de capital pe Bursa de Valori Bucureşti, în urma căreia a atras investiţii de peste 5,3 milioane de lei. Totodată, ca parte din strategia sa de a realiza integrări cu parteneri internaţionali, 2Performant a lansat în platforma sa de marketing afiliat, în premieră pentru ţara noastră, AliExpress, unul dintre cele mai mari marketplace-uri online din lume, în cadrul parteneriatului încheiat cu reţeaua internaţională de afiliere Admitad. În plus, upgrade-ul tehnic de platformă pentru atribuirea conversiilor, dezvoltat 100% de echipa internă de Development 2Performant, a fost testat de o serie de advertiseri, printre care carturesti.ro, elefant.ro, vivre.ro, ihunt.ro, otter.ro, esteto.ro, bestvalue.ro, care au confirmat că soluţia tehnică poate securiza şi chiar creşte capacitatea de a atribui conversiile realizate prin 2Performant şi, implicit, veniturile utilizatorilor şi ale companiei.