Consiliul Judeţean (CJ) Ilfov are un buget total aferent anului în curs de peste 415 milioane de lei, după cum ne-a transmis Hubert Ştefan Petru Thuma, preşedintele autorităţii judeţene. Conform acestuia, bugetul pentru investiţii al CJ Ilfov apentru acest an se ridică la 244.847.812 lei,. Cei mai mulţi bani provin din venituri proprii (taxe şi impozite) - aproape 270 de milioane de lei. Circa o sută de milioane de lei are ca sursă subvenţiile (Programul Naţional de Dezvoltare Locală şi fonduri europene) şi peste 50 de milioane de lei sunt din sumele defalcate din TVA.
Domeniile prioritare de investiţii ale Consiliului Judeţean sunt infrastructura, sănătatea şi administraţia.
Printre cele mai importante obiective de investiţii scoase la licitaţie anul acesta se numără reabilitarea DJ 179, între DJ 101B Periş- limita de judeţ Prahova; reabilitarea şi modernizarea DJ 300, între centura Bucureşti şi DN2 Şindriliţa; reabilitarea DJ 601A Chiajna, de la limita cu Bucureşti, până la DNCB.
Principalele obiective ale administraţiei prevăzute în Strategia de Dezvoltare a judeţului Ilfov aferentă perioadei 2023-2030 sunt îmbunătăţirea calităţii vieţii şi dezvoltarea economică. Proiectele de investiţii cupinse în document sunt împărţite în proiecte pe localităţi şi proiecte ale CJ Ilfov pe direcţii de dezvoltare: servicii publice, infrastructură, mediu, conectivitate, dezvoltare economică, bună guvernare, incluziune socială, schimbări climatice şi digitalizare. Extinderea sistemelor de alimentare cu apă şi canalizare, Nodul Intermodal de la Moara Vlăsiei, Parcul Ştiinţific de la Măgurele, modernizarea infrastructurii rutiere, construcţia şi modernizarea de şcoli, grădiniţe şi afterschool, învăţământul dual sunt doar câteva dintre planurile CJ pentru anii următori.
Sursa citată ne-a spus că autoritatea dezvoltă şi proiecte de tip smart city, printre acestea regăsindu-se:
✓"Platformă online pentru eficientizarea serviciilor publice oferite cetăţenilor de unitatea administrativ teritorială judeţul Ilfov"
Acest proiect are două componente:
- managementul intern al documentelor;
- platformă online de servicii publice pentru cetăţeni, astfel încât aceştia să poată cere şi obţine documente pe internet.
Valoarea totală a investiţiei este 2.658.257,7 lei. Proiectul este cofinanţat prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020, acesta aflându-se în implementare.
✓"Optim" - digitalizarea Direcţiei Generale de Asistenţă şi Protecţia Copilului Ilfov, astfel încât oamenii să nu mai facă drumuri la ghişee
Valoarea proiectului se cifrează la 2.999.259, 81 lei, acesta fiind finanţat prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă. Investiţia se află în stadiul de implementare.
✓Staţii smart pentru autobuze
O componentă a proiectului "Informarea călătorilor în staţiile de transport public", depus prin PNRR - cu Popeşti Leordeni ca lider -, cu scopul ca aceştia să aibă informaţii în timp real, prevede amenajarea a 152 de staţii de autobuz şi 30 de staţii de reîncăcare pentru maşini electrice. Valoare totală a investiţiei este de 20,6 milioane lei, aceasta fiind deja aprobată.
A doua componentă a proiectului cu acelaşi nume - tot prin PNRR, cu Voluntari ca lider - presupune realizarea a 104 staţii de autobuz şi 13 de staţii de reîncăcare pentru maşini electrice. Valoarea totală a acesteia este de 7,1 milioane lei, stadiul de implementare a investiţiei fiind etapa de evaluare.
✓Staţii încărcare maşini electrice
Proiectul a fost depus prin Administraţia Fondului de Mediu şi are în vedere amenajarea a 21 d0e staţii de încărcare rapidă pentru maşinile electrice, în Bragadiru, Buftea, Cernica, Chiajna, Copăceni, Cornetu, Măgurele, Mogoşoaia, Gruiu, Snagov şi Tunari. Valoarea totală a proiectului este de 4,6 milioane lei, acesta fiind în stadiul de evaluare.
✓Telemedicina - medicină de la distanţă - reţete, consultaţii, monitorizare: proiectul se adresează în special grupurilor vulnerabile.
Valoarea totală a lucrărilor se ridică la 130.000 lei, proiectul fiind deja în faza de implementare.
(Articol preluat din revista BURSA Construcţiilor)