44 de persoane au fost cazate şi au primit mese şi băuturi calde gratuite, în ultimele 24 de ore, în cadrul operaţiunii de salvare a Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) şi a Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), conform unui comunicat de presă transmis redacţiei. La linia telverde pentru turism, unde a putut fi contactat comandamentul de iarnă al MDRT, în ultimele 24 de ore au fost primite 157 de apeluri de urgenţă.
Printre operaţiunile de salvare unde a intervenit comandamentul de iarnă al MDRT se numără cea a unui grup de 30 de persoane rămase blocate care au fost găzduite la o pensiune din Mărăcineni (judeţul Buzău) şi un alt grup de 6 persoane cazate la un motel din Slobozia (judeţul Ialomiţa). MDRT şi FPTR au mai găsit adăpost pentru persoane la structuri de primire turistică din Focşani (judeţul Vrancea), Urziceni (judeţul Ialomiţa), Călăraşi şi Giurgiu.
Ministrul dezvoltării regionale şi turismului, Elena Udrea, spune că MDRT şi industria din turism au dat dovadă de un nobil gest de solidaritate şi au ajutat, astfel, împreună să salveze vieţi omeneşti, precizând: "Toţi angajaţii Direcţiei Control, Verificare şi Monitorizare Turistică din cadrul ministerului sunt în alertă de ieri-noapte, atât cei de la centrul de comandă din Bucureşti, unde se primesc apelurile de urgenţă, cât şi inspectorii din judeţele ţării. Le mulţumim proprietarilor de structuri de primire turistică, oameni generoşi, care au primit sub acoperişurile lor persoanele rămase pe drumuri din cauza viscolului. Este un frumos şi nobil gest de solidaritate. Eforturile tuturor sunt răsplătite de bucuria pe care o vedem pe feţele oamenilor atunci când le venim în ajutor. Ne bucurăm că şi noi, cei de la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, am putut să ne alăturăm mobilizării generale şi că am contribuit efectiv la salvarea de vieţi omeneşti. Linia telverde pentru turism, 0800.86.82.82, rămâne în continuare deschisă nonstop şi gratuit şi va putea fi apelată atât pentru situaţiile de urgenţă legate de viscolul din ultimele zile, cât şi, aşa cum se întâmplă în mod frecvent, pentru reclamaţiile şi sugestiile obişnuite ale turiştilor".