SAMEDAY anunţă inaugurarea easybox-ului cu numărul 5.101, montat celebrativ la Cabana Dichiu, la altitudinea de 1.596 de metri. Compania de curierat depăşeşte astfel un record naţional privind numărul de locaţii easybox instalate şi îşi consolidează poziţia de lider pe piaţa serviciilor de livrare naţională şi regională, conform unui comunicat transmis redacţiei.
De la lansarea primului easybox în toamna anului 2018, SAMEDAY a transformat fundamental modul în care românii primesc coletele comandate online. Conform studiilor derulate de companie, 95% dintre persoanele din mediul urban care comandă online au utilizat deja easybox pentru primirea sau trimiterea de colete. În acelaşi timp, preferinţa pentru livrarea la easybox este în creştere constantă. 58% dintre consumatorii din mediul urban preferă easybox, în detrimentul serviciului de livrare la uşă, aflat în scădere.
"Acum şapte ani instalam primul easybox în Bucureşti, cu obiectivul de a pune la dispoziţia clienţilor noştri o metodă de livrare eficientă, care oferă predictibilitate, control şi confort. Astăzi ştim că am schimbat paradigma industriei de curierat, deschizând un trend în livrări şi transformând livrarea la easybox în criteriu de selecţie a magazinului online. Depăşirea pragului de 5.101 easybox-uri instalate în România reprezintă un pas înainte pentru creşterea penetrării e-commerce-ului şi îmbunătăţirea experienţei de livrare şi de trimitere a coletelor pentru clienţii finali. Drumul nostru continuă", declară Lucian Baltaru, CEO SAMEDAY Group.
160 milioane de livrări în easybox-urile SAMEDAY din România
Începând din octombrie 2018 densitatea easybox-urilor şi numărul coletelor livrate au crescut constant, depăşind semnificativ rata anuală de creşterea e-commerce-ului. Totodată, SAMEDAY a îmbunătăţit constant acoperirea naţională a reţelei easybox care a crescut anual, atingând la nivelul lunii martie a anului 2025 peste 700 de localităţi din România.
În cei şapte ani de existenţă a reţelei easybox, SAMEDAY a livrat în lockere 160 milioane de colete, echivalentul întregii populaţii a Europei Centrale şi de Est.
Cea mai activă zonă din punctul de vedere al coletelor încărcate în easybox este regiunea Bucureşti-Ilfov care a concentrat peste 61 de milioane de livrări, reprezentând 38% din totalul expedierilor din România. Judeţul Cluj se impune ca hub regional pentru Transilvania, procesând peste 12 milioane de colete livrate în easybox şi confirmând apetitul ridicat al clujenilor pentru soluţii moderne de livrare. Timişul, cu peste 8 milioane de expedieri easybox, şi Iaşiul, cu 7,5 milioane, completează podiumul centrelor regionale care adoptă masiv livrarea la easybox.
Din perspectiva numărului de easybox-uri active, zona metropolitană Bucureşti-Ilfov constituie principalul hub logistic, cu peste 1.400 de easybox-uri instalate, urmată de judeţele Cluj, Timiş şi Iaşi.
Destinatari deveniţi "fani ai comenzilor la easybox":
Conform datelor SAMEDAY, în anul 2024, în medie, un destinatar care a ales livrarea la easybox a primit 38 de comenzi. easybox a generat un fenomen remarcabil prin creşterea frecvenţei de utilizare. Cifrele sunt impresionante: peste 42.400 de clienţi au accesat easybox între 100 şi 149 de ori pe parcursul anului trecut, în timp ce aproape 21.000 de români au devenit super-utilizatori, cu peste 150 de colete livrate la easybox.
În vârful piramidei, SAMEDAY a identificat un grup de elite format din peste 400 de super-fani care au utilizat serviciul de peste 300 de ori. Între aceştia, există chiar utilizatori cu peste 1.000 de livrări în anul 2024.
Această clusterizare demonstrează accelerarea cererii pentru serviciul easybox din partea unui segment de consumatori care au adoptat definitiv această soluţie de livrare. Flexibilitatea oferită, experienţa de utilizare simplă, fiabilitatea, proximitatea şi disponibilitatea 24/7 sunt aspectele pe care utilizatorii le apreciază cel mai mult la easybox.
"În contextul în care timpul a devenit cea mai valoroasă resursă, SAMEDAY easybox este soluţia care oferă flexibilitate totală în preluarea sau trimiterea de colete. Studiile noastre arată că a putea include livrarea sau ridicarea unui colet în rutina zilnică este aspectul cel mai apreciat de utilizatorii easybox. Prin ecosistemul de servicii şi prin aplicaţia SAMEDAY App ne asigurăm că răspundem aşteptărilor în creştere ale consumatorilor moderni şi că ajutăm utilizatorii să devină < < fani ai comenzilor la easybox > >", adaugă Elena Stoica, VP Marketing & Growth SAMEDAY Group.
Perspective de viitor: extindere şi inovaţie continuă
Pentru anul 2025, SAMEDAY îşi propune să extindă reţeaua din România cu încă 1.200 de noi easybox-uri şi să suplimenteze punctele de livrare de tip shop-in-shop active naţional. Pentru a facilita accesul românilor la serviciile de livrare şi trimitere colete din easybox, SAMEDAY a inclus în lista localităţilor de interes şi oraşe mici şi comune cu o populaţie mai mică de 2.000 de locuitori.
Compania va continua ritmul investiţiilor în reţeaua de livrare şi predare a coletelor din afara casei, formată din reţeaua SAMEDAY easybox şi punctele SAMEDAY point din cadrul magazinelor de proximitate.
Opinia Cititorului