Consumatorii români aşteaptă o experienţă completă şi memorabilă la cumpărături în Magazinul Viitorului, conform datelor oferite de MKOR Consulting prin platforma de monitorizare lunară a comportamentelor de consum, Consumer Trends.Live, se arată într-un comunicat remis redacţiei.
Cei mai mulţi consumatori îşi doresc o experienţă digitală personalizată (54%), care va defini, în viziunea lor, retailul de mâine.
Din perspectiva consumatorilor români, o experienţă High-Tech implică digitalizarea procesului de cumpărare prin aplicaţii (28%), tehnologizarea procesului de cumpărare (11%) şi implementarea modalităţilor de plată fără numerar (15%).
"De altfel, în contextul digitalizării accelerate din timpul pandemiei, am putut observa o creştere a acestor tehnologii care facilitează cumpărăturile. De la adoptarea la scară largă a plăţilor contactless, inclusiv cu telefonul mobil, până la casele cu self checkout din ce în ce mai des întâlnite, retailerii şi consumatorii împărtăşesc aceeaşi viziune a evoluţiei către Magazinul Viitorului.", arată Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR.
În plus, 1 din 3 români (37%) îşi doresc o experienţă Premium, la preţuri accesibile în Magazinul Viitorului prin diversitatea de produse şi servicii oferite (9%), spaţii largi şi minimaliste, bine organizate şi aerisite pentru cumpărături în siguranţă (12%), consiliere profesionistă şi produse de calitate (7%) şi beneficii pentru membri, oferte şi promoţii (7%).
Potrivit sursei citate, în pofida provocărilor pandemiei COVID-19 şi a digitalizării accelerate a retail-ului autohton, românii preferă în continuare să meargă la cumpărături în magazinele fizice, în special pentru socializare.
Doar 16% dintre consumatori aşteaptă o experienţă omnichannel (online şi offline) în Magazinul Viitorului, în timp ce şi mai puţini (9%) preferă cumpărăturile exclusiv online sau fără interacţiuni umane.
Siguranţa şi distanţarea socială sunt esenţiale pentru experienţa în magazinele fizice, mai ales în contextul anxietăţii sociale cauzate de pericolul infectării în spaţiile aglomerate.
Studiul Consumer Trends.Live este realizat lunar de compania de cercetare MKOR Consulting, pe eşantioane reprezentative naţional, pe criterii de gen, vârstă şi regiune, de minim 400 de respondenţi. Studiul monitorizează 7 industrii diferite, de la începutul anului 2021: Fashion, Beauty & Care, Bijuterii & Ceasuri, IT&C, Electronice & Electrocasnice, Mobilier & Decoraţiuni, DIY.
Detalii despre studiu: https://mkor.ro/fashion-consumer-trends-live/