Vânzările de produse din gama Tellur Green au crescut cu 136% între trimestrul al doilea şi al patrulea al anului 2022, potrivit ABN Systems International, care a lansat, anul trecut, prima gamă de accesorii IT&C realizată din materiale naturale, reciclate sau reciclabile, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit comunicatului, produsele Tellur Green - între care se numără cabluri, căşti şi boxe portabile Bluetooth, baterii externe, încărcătoarele wireless şi auto, tastaturi şi mouşi - sunt certificate ca prietenoase cu mediul pe baza procesului de producţie şi a materialelor folosite: fibra de grâu, nailonul reciclat şi plasticul reciclabil. De asemenea, ambalajele acestor produse sunt confecţionate din carton reciclat.
Toate versiunile "green" ale produselor Tellur îndeplinesc aceleaşi funcţii precum versiunile lor tradiţionale, oferind acelaşi nivel de performanţă, dar sunt fabricate într-o manieră responsabilă şi etică, respectând normele de reglementare în fiecare dintre cele 33 de pieţele, din Europa, America de Nord, Africa şi Asia, pe care activează compania.
Ceea ce le diferenţiază sunt materialele "verzi" folosite, precizează comunicatul. Astfel, până la 96% din compoziţia unui cablu de încărcare Tellur Green reprezintă nailonul reciclat şi fibra de grâu, care este 100% biodegradabilă. În cazul unei tastaturi din aceeaşi categorie, materialele folosite sunt fibra de grâu (35%) şi plasticul ABS (65%) - un material durabil, care nu degajă substanţe toxice de-a lungul timpului, nici nu se descompune în microparticule şi este 100% reciclabil.
Potrivit sursei, interesul consumatorilor faţă de produsele sustenabile creşte, conform unui studiu desfăşurat de Economist Intelligence Unit (EIU), căutările online pentru astfel de produse urcând cu 71% între 2016 şi 2020, pe plan mondial. Cercetarea EIU a fost efectuată pe eşantioane reprezentative pentru 80% din populaţia lumii, deopotrivă din ţări dezvoltate şi emergente. Ulterior, un studiu YouGov, din 2022, a relevat faptul că, pentru 72% dintre consumatorii britanici, sustenabilitatea a devenit unul dintre criteriile care determină decizia de achiziţie.
George Barbu, CEO al ABN Systems International, afirmă, conform sursei, că: "Acţionând de peste 20 de ani în sectorul IT&C, am învăţat să anticipăm tendinţele pieţei, încă dinainte de a deveni dominante. Astfel, am fost convinşi că produsele prietenoase cu mediul sunt deja o opţiune de cumpărare pentru o categorie de cumpărători, deocamdată minoritară, dar care va deveni tot mai numeroasă, în următorii ani, iar - spre sfârşitul acestui deceniu - probabil că va fi majoritară. Deocamdată, versiunile Tellur Green ale unor produse reprezintă mai puţin de 10% din totalul vânzărilor Tellur, dar rata de creştere a cererii este peste aşteptări".
În completarea responsabilităţii faţă de mediu, ce derivă din materialele incluse în produsele Tellur Green, ABN Systems International alocă 1% din valoarea vânzărilor acestei game Asociaţiei "Plantăm Fapte Bune", precizează sursa. Sumele strânse în 2022, alături de voluntari din echipa ABN, au contribuit la desfăşurarea unui proiect de împădurire la Călugăreni, judeţul Giurgiu.