Constant ies la lumină metodele mai puţin corecte prin care marile reţele de socializare încearcă să îşi "taie" felii cât mai mari din piaţă. Comisia de Protecţie a Datelor a descoperit în urma unui audit că LinkedIn a procesat 18 milioane de adrese de mail ale unor persoane care nu erau membri ai reţelei şi i-a targetat cu reclame pe Facebook, probabil pentru a-i convinge să-şi creeze un cont.
Totul a plecat de la o singură plângere primită din partea unui utilizator care a descoperit că este targetat pe Facebook de reclamele LinkedIn pe baza adresei de email. Utilizatorul s-a plâns că reţeaua socială a intrat în posesia adresei de email fără acordul său. În urma unei investigaţii, Comisia de Protecţie a Datelor a constatat că divizia americană a companiei a procesat 18 milioane de adrese de email obţinute fără acordul utilizatorilor în numele filialei europene, cu sediul în Irlanda, anunţă news.ro. Adresele de email au fost adăugate în cadrul instrumentelor de targetare ale Facebook pentru ca deţinătorii conturilor create pe baza lor să vadă reclame la LinkedIn. Plângerea a fost rezolvată amiabil după ce LinkedIn a fost de acord să înceteze procesarea adreselor de email aflate în aceeaşi situaţie ca cea de la care a pornit investigaţia. LinkedIn a fost, de asemenea, de acord să şteargă toate datele personale asociate cu procesări asemănătoare înainte de 25 mai 2018, data la care a intrat în vigoarea noua legislaţie GDPR.