Una dintre principalele companii de consultanţă de afaceri şi externalizare servicii din Europa Centrală şi de Est, cel mai solicitat serviciu în 2021, pe platforma online de achiziţii, a fost cel de suport pentru intrarea entităţilor juridice pe noi pieţe, potrivit Accace România. Prin intermediul acestui serviciu, oferit gratuit, echipa Accace şi-a propus să sprijine activ prin consultanţă de specialitate investitorii în procesul de extindere a operaţiunilor pe noi pieţe locale.
Accesând magazinul online Accace, lansat de companie în 2020, clienţii pot comanda servicii sau pot rezerva sesiuni de teleconsultanţă în diverse domenii. Sesiunile de teleconsultanţă sunt susţinute de echipa de specialişti a Accace în diverse domenii care variază de la suport pentru intrarea pe noi pieţe, contabilitate şi finanţe, corporate, la impozitare şi tranzacţii. Portalul facilitează prezentarea serviciilor şi a preţurilor specifice, oferind o experienţă personalizată şi opţiuni individuale de cercetare înainte de cumpărare, dar şi un proces facil şi rapid de checkout.
Majoritatea solicitărilor pentru teleconsultanţă au provenit din partea companiilor. Astfel, peste 60% dintre comenzile înregistrate de Accace în 2021 au provenit de la entităţi juridice, însă a existat şi un procent semnificativ reprezentat de antreprenori sau persoane fizice cu speţe particulare.
Din datele companiei, sesiunile de teleconsultanţă înregistrate de Accace România pe parcursul anului trecut au fost solicitate de clienţi din 38 de ţări. Cei mai mulţi dintre aceştia au preferat desktop-ul ca suport pentru desfăşurarea sesiunilor online, în proporţie de 86%, în timp ce restul au ales dispozitivele mobile.
Pentru anul în curs, Accace România estimează o creştere a volumului de clienţi care vor prefera să achiziţioneze sesiuni de teleconsultanţă pentru diverse servicii, pe măsură ce segmentul de achiziţii online se află în plină expansiune. Potrivit companiei, acest lucru se întâmplă datorită faptului că noua generaţie de "mileniali" devine tot mai implicată în luarea deciziilor din companii, iar aceştia optează mai degrabă pentru achiziţiile online în detrimentul celor telefonice.
Conform reprezentanţilor companiei, interacţiunile virtuale între specialiştii Accace şi clienţi aduc o serie de beneficii importante precum economisirea timpului, evitarea comunicării inutile, transparenţă în ceea ce priveşte preţurile, dar şi eliminarea unor paşi administrativi pentru echipa de specialişti, oferindu-le acestora posibilitatea de rezerva direct în calendarele lor intervalele de timp solicitate.
"Expansiunea pe care a cunoscut-o în ultimii doi ani segmentul achiziţiilor online s-a dovedit a fi un catalizator în ceea ce priveşte transformarea digitală, dar şi schimbarea modelelor de business. Similar cu alte sectoare industriale, şi în cazul nostru, clienţii au devenit mult mai interesaţi să opteze pentru accesarea de servicii de consultanţă online. Prin intermediul sesiunilor de teleconsultanţă, obiectivul nostru este să construim o interacţiune virtuală între clienţi şi echipa de specialişti Accace la acelaşi nivel de confort şi la aceleaşi standarde de calitate precum cele faţă în faţă", a declarat Laura Ştefan, Managing Director Accace România.