Accelerarea digitalizării ne ajută să construim industrii mai bune post-COVID-19

Jean-Pascal Tricoire
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 4 august 2020

Accelerarea digitalizării ne ajută să construim industrii mai bune post-COVID-19

Criza COVID-19 va transforma industria. Noile circumstanţe au consolidat deja importanţa agilităţii, eficienţei şi rezistenţei. Industriile noastre au nevoie acum să reducă din costuri, axându-se totodată pe creşterea capacităţii şi robusteţii. Pentru a atinge ambele obiective, există o singură soluţie: digitalizarea. Acest lucru nu reprezintă însă o noutate, întrucât transformarea digitală a fost pusă în mişcare cu mult înainte de instalarea pandemiei. În timpul crizei, cei care au fost conectaţi complet au avut un avantaj semnificativ, iar cei care nu erau încearcă acum să ajungă la acelaşi nivel. Pandemia COVID-19 a dus la accelerarea masivă a lumii digitale, prin nevoia de lucru de la distanţă, rezilienţă, eficienţă şi sustenabilitate.

Tranziţia către lucrul de la distanţă

Trebuie să ne aşteptăm ca totul să devină remote. Conectarea şi monitorizarea de la distanţă permit o agilitate mai mare, condiţii de muncă mai sigure şi niveluri mai ridicate de securitate.

Totodată, acestea permit operaţiunilor să continue fără întreruperi, respectând în acelaşi timp protocoalele de distanţare socială. În timpul crizei, multe industrii au fost puse în faţa unor scenarii neaşteptate, neavând posibilitatea de a trimite oamenii pe teren, fapt care a dus la întârzieri operaţionale. Operaţiunile fără personal permit industriei să continue chiar şi cu o prezenţă fizică redusă. Realitatea augmentată permite operatorilor să monitorizeze şi să diagnosticheze de la distanţă problemele echipamentelor. Realitatea virtuală permite astfel operatorilor să efectueze training-uri virtuale şi să viziteze o încăpere, fără a intra fizic în ea.

De exemplu, Baosteel Group, o companie siderurgică modernă din Shanghai, a creat primul atelier de laminare la cald fără personal fizic. În timpul auto-izolării, datorită programului lor de digitalizare, au putut continua să funcţioneze, asigurând atât continuitatea activităţii, cât şi siguranţa operatorilor.

Tehnologia de la distanţă nu numai că avansează procesele, dar oferă în acelaşi timp oamenilor mai multă putere. În magazine, o tehnologie care include stimulări şi realitate augmentată, rezolvă mult mai rapid problemele. Mai mult decât atât, ea maximizează sprijinul operaţional şi încurajează colaborarea, permiţând companiilor să se conecteze cu oameni talentaţi din întreaga lume, pentru a obţine cea mai bogată experienţă de muncă şi de formare.

Creşterea rezistenţei

Cel mai probabil, aceasta nu va fi ultima criză din istorie. Fie că e vorba de sănătate, politică sau dezastre naturale, trebuie să ne îmbunătăţim rezistenţa, pentru a fi capabili să le depăşim pe toate. În ceea ce priveşte instalaţiile, industria noastră trebuie să se concentreze pe trei factori: conectivitate, predictibilitate şi prevenţie. Cu ajutorul conexiunilor online, avem posibilitatea de a monitoriza. Apoi, folosind software-uri şi instrumente analitice, operatorii pot anticipa problemele şi le pot semnala serviciilor de suport, înainte ca acestea să ajungă să genereze întreruperi ale procesului de producţie.

Robusteţea unei instalaţii este egală cu cel mai slab punct al său. Fiecare companie este o combinaţie a unui lanţ valoric, care include accesul la reţeaua electrică, distribuţia de energie electrică, managamentul clădirilor, managementul IT şi managementul proceselor. Orice sincopă la nivelul oricăreia dintre aceste legături va slăbi rezistenţa întregului lanţ. Prin urmare, pe întregul lanţ, automatizarea şi analiza trebuie să fie implementate. Odată cu automatizarea, problemele pot fi rezolvate la nivel local, fără intervenţie umană. Cu ajutorul uneltelor analitice, datele pot fi extrase direct din instalaţie, pentru a indica unde este necesară intervenţia.

Enel, furnizorul de utilităţi italian, este în avangarda transformării digitale. Când cererea de energie din perioada auto-izolării a scăzut dramatic în sectorul industrial şi a crescut brusc în sectorul rezidenţial, Enel a putut gestiona, în timp real, distribuţia de energie din centrul lor de control O&M, de la distanţă. Aceasta este o dovadă că rezistenţa poate asigura continuitatea activităţii în timpul unei crize.

Accelerarea eficientizării

Eficienţa a fost întotdeauna critică pentru industrie. Însă, în urma crizei, aceasta a devenit şi mai relevantă, întrucât industria caută noi modalităţi de reducere a costurilor. Digitalizarea înseamnă eficienţă, iar eficienţa poate fi obţinută prin patru axe de integrare:

În primul rând, integrarea energiei şi a automatizării, pentru a atinge cele două fundamente ale eficienţei: resursele şi procesele. Aceasta permite reducerea costurilor, minimizând în acelaşi timp emisiile de carbon şi consumul de resurse.

În al doilea rând, integrarea verticală end-point to cloud, conectând fiecare punct al unei instalaţii, de la nivel de atelier în sus, astfel încât datele să fie transparente şi accesibile în timp real.

În al treilea rând, integrarea ciclului de viaţă, de la proiectare şi construcţie, la operare şi întreţinere, eliminând toate discontinuităţile şi ineficienţele în tranziţia de la CapEx la OpEx. Acest lucru permite o colaborare excelentă şi contribuie la integritatea ciclului de viaţă al tuturor datelor.

În cele din urmă, trecerea de la modul tradiţional de gestionare a unei companii, side-by-side, secţie cu secţie, la un Centru de Operare Unificat, cu ajutorul căruia poţi avea o imagine de ansamblu asupra consumului de energie şi resurse. Acest lucru permite stabilirea unor puncte de referinţă pentru toate facilităţile şi optimizarea fiecărei companii la scară globală.

Reconfirmarea sustenabilităţii ca prioritate

Criza ne-a făcut să realizăm că ne confruntăm cu ameninţări fundamentale. Atât COVID-19, cât şi schimbările climatice reprezintă ameninţări principale pentru societatea creată ca urmare a boom-ului demografic, care a dus la urbanizarea accelerată şi la crearea aglomerărilor urbane. Oamenii sunt mai conştienţi ca niciodată de nevoia unei lumi sustenabile. Trebuie să ne concentrăm pe valorificarea momentumului deja în curs, pentru a limita creşterea temperaturii globale la 1,5 grade C.

Drumul către sustenabilitate începe cu digitalizarea. Totul trebuie măsurat, pentru a fi ulterior optimizat şi eficientizat. Folosind aceste date privind consumul de energie şi resurse, companiile sunt capabile să dezvolte o strategie axată în jurul eficienţei, electrificării, circularităţii şi decarbonizării, pe care apoi o pot executa şi repeta. Acest drum către sustenabilitate este un maraton fără linie de sosire. Fiecare companie se poate descurca mai bine şi poate deveni mai durabilă, în funcţie de modul în care îşi desfăşoară activitatea.

Încredere şi parteneriat: bazele viitorului nostru

Criza ne-a învăţat că încrederea şi parteneriatul sunt pilonii fundamentali ai rezistenţei. Riscurile sanitare au creat frici şi suspiciuni, dar ţările, societăţile şi companiile care au avut cel mai mare succes în timpul crizei au fost cele care au beneficiat de cele mai ridicate cote de încredere. Pe baza acestei încrederi, au dezvoltat abilitatea oamenilor de a lua decizii la nivel local. Aceşti doi termeni - încredere şi local - sunt indicatorii noştri cei mai puternici de performanţă, inclusiv rezistenţa, viteza de reacţie şi capacitatea de a lucra mai rapid. Am consolidat multe relaţii în timpul crizei, prin încredere reciprocă, prin simplificarea proceselor şi evitarea micromanagementului în multe locuri. Trebuie să ne folosim de aceste lecţii şi să construim pe baza lor, pentru a crea un nou mod de lucru pe viitor.

COVID-19 nu a schimbat fundamentele, dar a subliniat nevoia de agilitate şi adaptare. Într-o economie sub presiune şi într-o lume din ce în ce mai fragilă, este un apel către conştientizare, eficienţă şi durabilitate.

Pentru a realiza aceste lucruri, încrederea, parteneriatul şi digitalizarea sunt esenţiale.

Jean-Pascal Tricoire, Preşedinte Director General, Schneider Electric

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Reducerea costurilor nu se poate face decat pe spinarea sclavilor. Orice digitalizare in plus, inseamna un angajat in minus, adica un sclav sortit sa-i moara familia de foame.

    Din acest motiv, capitalismul isi taie singur craca de sub picioare si incerca sa supravietuiasca inca cativa ani printr-o forma de fascism finantat de bancile centrale care va conduce, inevitabil, pana la urma la instaurarea unui guvern mondial de factura fascista.. Solutii miraculoase la decesul capitalismului urmat de infometarea populatiei se pare ca nu exista decat un guvern socialist care sa faca redistribuire la greu..  

    Nu exista capitalism in care totul e digitalizat si muncesc robotii.. Cei 4 miliarde de oameni ramasi pe drumuri ce fac, picteaza, scriu poezii,.. din ce traiesc. ? 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb