Grupul Accor a decis să întreprindă acţiuni drastice, având în vedere situaţia epidemiei de COVID-19, printre care şi revizuirea planului de investiţii recurente pentru 2020, ceea ce duce la o reducere a cheltuielilor de capital cu 60 de milioane euro, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.
Potrivit sursei citate, măsurile au fost puse în aplicare încă din februarie iar, în mod colectiv, acestea includ şi interdicţia de călătorie, îngheţarea proceselor de recrutare, orarul redus şi/ sau trecerea în şomaj tehnic a 75% din echipele administrative globale pentru trimestrul al II-lea, ceea ce duce la o reducere minimă de 60 milioane EUR în cheltuielile aferente anului 2020,
Astfe, datorită strategiei sale recente de tranziţie către active uşoare şi de conservare a numerarului, Accor se poate baza astăzi pe un bilanţ puternic, cu mai mult de 2,5 miliarde EUR în numerar şi o facilitate de credit rotativă de 1,2 miliarde EUR. Întrucât durata acestei crize rămâne incertă, Grupul se aşteaptă la un impact sever asupra performanţei sale din 2020, dar rămâne încrezător în perspectiva pe termen lung a industriei ospitalităţii, pentru Accor, angajaţii săi, proprietarii şi acţionarii săi.
În aceste condiţii imprevizibile, Consiliul de administraţie al Accor a decis să completeze acţiunile administrativede mai sus, retrăgându-şi propunerea de plată a dividendelor din 2019 de circa 280 de milioane de euro.
După consultarea cu principalii acţionari ai Grupului, JinJiang International, Qatar Investment Authority, Kingdom Holding Company şi Harris Associates, Accor a decis să aloce 25% din dividendele planificate (70 de milioane EUR) pentru lansarea "ALL Heartist Fund", un vehicul cu destinaţie specială pentru Covid -19.
Acest fond va ajuta cei 300.000 de angajaţi ai Grupului, angajându-se să plătească cheltuielile de spitalizare legate de COVID-19 pentru cei care nu au asigurare socială sau asigurare medicală; de la caz la caz, angajaţii plasaţi în şomaj tehnic, care trec prin mari dificultăţi financiare; de la caz la caz, partenerii individuali care se confruntă cu dificultăţi financiare.
În plus, Grupul îşi va desfăşura în continuare iniţiativele de solidaritate pentru a sprijini profesioniştii din domeniul asistenţei medicale de prim rang şi organizaţiile non-profit.
"Această iniţiativă reflectă ambiţia Grupului şi a acţionarilor săi de a aduce o contribuţie consistentă şi semnificativă la iniţiativele de solidaritate la nivel global,menite să sprijine actuala criză de sănătate şi să răspundă nevoilor viitoare. Această decizie a primit sprijinul unanim al membrilor Consiliului, care au decis să-şi reducăcu 20%onorariile de prezenţă, în beneficiul "ALL Heartist Fund".
În plus, Sebastien Bazin, preşedinte şi CEO al Accor, va renunţa la 25% din compensaţiile sale, pe durata crizei. Echivalentul în numerar va fi, de asemenea, adăugat la fond.", transmite comunicatul.
Sebastien Bazin, Preşedinte şi CEO al Accor, a comentat: "Ospitalitatea, protejarea şi îngrijirea celorlalţi suntchiar în centrul a ceea ce facem. Având în vedere urgenţa şi amploarea situaţiei, am decis să acţionăm prompt şi semnificativ, în spiritul valorilor şi angajamentelor noastre. Prin acest gest de impact, dorim să ne exprimăm solidaritatea şi recunoştinţa faţă de toţi cei care demonstrează curaj şi dezinteres în timpul acestei crize. În numele Consiliului, aş dori să le mulţumesc principalilor acţionari ai Grupului. Fără ei, "ALL Heartist Fund" nu ar fi fost posibil. De asemenea, vreau să aduc un omagiu special echipelor Accor din întreaga lume. Ei se confruntă cu actuala criză cu un curaj admirabil, dăruire şi profesionalism. Deoarece industria noastră trece prin momente grele, trebuie să luăm decizii dificile, dar Accor are un bilanţ puternic,ce îi va permite să reziste acestei crize şi să parcurgă cu putere perioada de recuperare. Sunt încrezător că Accor va redescoperi curând drumul către creştere."