Adunarea Generală a Acţionarilor companiei TAROM a decis, cu unanimitate de voturi exprimate prin vot secret, revocarea lui Christian Edouard Heinzmann şi a lui Tiberiu Ţiclea din calitatea de administratori. Decizia a venit în urma informării primite de la Consiliul de Administraţie al companiei TAROM, în baza faptelor ce ţin de neîndeplinirea unor cerinţe legale, a unor măsuri prevăzute în contractul de mandat sau în Planul de administrare al companiei.
În cadrul aceleiaşi şedinţe, Adunarea Generală a Acţionarilor a luat act de Hotărârea Consiliului de Administraţie TAROM, prin care domnii Christian Edouard Heinzmann şi Tiberiu Ţiclea au fost revocaţi din funcţiile de director general - CEO, respectiv director general administrativ - CAO.
Christian Heinzmann, care a ocupat poziţia de CEO privat la Tarom din 2012 şi care a fost revocat din funcţie, în martie anul acesta, în urma unei decizii a board-ului, - a dat în judecată compania.
"Ca urmare a demiterii, Christian Heinzmann a intentat o acţiune în justiţie. În consecinţă, justiţia este cea care va decide pe această temă", potrivit oficialilor companiei.
Şi Tiberiu Ţiclea, care a fost revocat din funcţia de membru în CA în acelaşi timp cu Heinzmann, a dat în judecată compania, potrivit datelor de pe site-ul portal.just.
Din 22 martie, conducerea interimară a companiei a fost preluată de Gabriel Stoe, care ocupa de un an poziţia de director financiar la Tarom (plătit cu 5.400 de euro pe lună) şi din 2013 pe cea de consilier al directorului general (Sorinel Ciobanu) în cadrul Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti, potrivit datelor din CV-ul lui, citate de Mediafax.
Deşi fusese revocat ca CEO, Christian Heinzmann era încă membru în consiliul de administraţie şi participa la şedinţele board-ului. El aşteaptă să i se plătească suma de 60.000 de euro, stipulată într-o clauză a contractului legată de revocarea înaintea finalizării mandatului.
Potrivit raportului Corpului de Control al ministrului Transporturilor, compania TAROM a înregistrat, în ultimii doi ani, mai multe deficienţe tehnice şi administrative, care au determinat un număr foarte mare de curse anulate sau întârziate, cu consecinţe negative asupra bugetului companiei, constând inclusiv în plata unor despăgubiri în valoare de aproximativ un milion de dolari.
Principalele deficienţe constatate sunt: nerealizarea indicatorilor prevăzuţi în Bugetul de Venituri şi Cheltuieli aprobat pentru anii 2014, 2015, în sensul înregistrării unor pierderi mai mari faţă de nivelul estimat, nerespectarea prevederilor Codului Muncii şi ale Regulamentului Intern în ceea ce priveşte întocmirea pontajelor şi evidenţa prezenţei personalului Direcţiei Tehnice, nerespectarea procedurilor de angajare / recrutare, implementate la nivelul companiei şi neangajarea de personal corespunzător numărului şi specializării personalului plecat din companie (ca urmare a ieşirii la pensie şi plecării voluntare).
În 2015, Tarom a avut o cifră de afaceri de circa 313 milioane de euro şi pierderi de 9,3 milioane de euro (de 2,9 ori mai mici faţă de 2014 şi de 3,1 ori mai mici faţă de 2013).
Tiberiu Ţiclea declara, în decembrie 2015, că 35-40% din totalul angajaţilor companiei naţionale TAROM sunt înrudiţi între ei. Tiberiu Ticlea a mai spus pentru newsair.ro că a fost şocat de ceea ce a găsit în companie: "Procedurile în companie sunt teribile, procesele sunt confuze, există structuri care pur şi simplu nu ştiu ce au de făcut, există structuri paralele care se ocupă cu acelaşi lucru chiar şi în achiziţii. În departamentul IT există 4 structuri paralele care nu ştiu una de altă şi care, mai rău, se încurcă una pe alta".