Acţiunile H&M au crescut joi cu 15%, până la un maxim din ultimele 10 luni, după ce retailerul de modă a raportat un profit operaţional surprinzător pentru primul trimestru, datorită unui câştig unic şi ca urmare a reducerii costurilor, în ciuda faptului că clienţii au redus cheltuielile, informează news.ro.
În timp ce H&M pare că îşi va ţine sub control costurile, încă are dificultăţi să concureze cu principalul rival Inditex, proprietarul Zara şi al altor mărci, precum şi cu extinderea rapidă a retailerilor online de modă, cum ar fi SHEIN şi Temu.
"Relaţia calitate-preţ pe care o oferim este, cu adevărat, foarte importantă pentru clienţi în acest moment", a declarat directorul general Helena Helmersson pentru Reuters, într-un interviu.
Vremea neobişnuit de rece de pe multe dintre pieţele cheie ale retailerului suedez i-a împiedicat pe cumpărători să cumpere îmbrăcăminte de primăvară, a spus compania, afectand cifrele vânzărilor din martie.
Totuşi, acţiunile H&M au atins cel mai ridicat nivel din luna mai a anului trecut, o evoluţie amplificată de poziţiile scurte pe acţiuni.
Profitul operaţional a fost de 725 de milioane de coroane suedeze (69,73 milioane de dolari) în primul trimestru fiscal al companiei, faţă de 458 de milioane de coroane cu un an mai devreme. Acest lucru s-a datorat în mare parte unei creşteri unice de 1,1 miliarde de coroane din reevaluarea pachetului său majoritar de acţiuni la platforma de revânzare la mâna a doua Sellpy.
H&M a spus că Sellpy, la care deţine în continuare un pachet de 79,84%, face parte acum din grup.
"Acum, într-un moment în care consumatorii chiar cer din ce în ce mai multe produse la mâna a doua, am ajuns într-un punct în care a avut sens să facem această consolidare. De asemenea, vedem destul de multe sinergii", a spus Helmersson, adăugând că H&M nu intenţionează să preia integral Sellpy.
Marja de profit operaţional a H&M a fost de 1,3%, în creştere faţă de 0,9% cu un an mai devreme.
Helmersson a spus că retailerul înregistrează progrese către obiectivul său pentru o marjă operaţională de 10% anul viitor, o ţintă pe care analiştii de la Credit Suisse o consideră "foarte dificil" de atins.
China a rămas o piaţă dificilă pentru H&M, care a fost lovită de boicoturi în 2021 şi exclusă de pe site-ul de comerţ electronic Tmall al Alibaba, după ce a spus că nu va procura bumbac din regiunea Xinjiang din cauza preocupărilor legate de încălcările drepturilor omului.
"Clienţii ne pot accesa din nou pe TMall, dar în general suntem încă într-o situaţie complexă, suntem în dialog cu diferite părţi interesate", a spus Helmersson, adăugând că lucrurile merg "pas cu pas în direcţia corectă".
Vânzările nete pentru luna martie sunt de aşteptat să crească cu 4% în monedele locale, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, a spus H&M. Aceasta este o uşoară accelerare după ce vânzările pentru primul trimestru au crescut cu 3% faţă de anul trecut, dar sunt în decalaj faţă de concurenţă.
"Performanţa a fost afectată de vreme şi, prin urmare, ar putea fi recuperată pe măsură ce vor veni temperaturile mai calde dar, desigur, acest rezultat este în contrast puternic cu tranzacţiile curente raportate de Inditex", a spus analistul JPMorgan Georgina Johanan.
Sfârşitul anului 2023 pare mai promiţător pentru câştigurile H&M, când se aşteaptă să se producă economii din programul său de reducere a costurilor, care includ eliminarea a 1.500 de locuri de muncă.