Autoritatea pentru Digitalizarea României a lansat dezbaterea privind cadrul de reglementare în domeniul transformării digitale a administraţiei publice, principalul subiect dezbătut în cadrul atelierului de lucru fiind propunerea de Norme de Referinţă pentru Realizarea Interoperabilităţii în domeniul tehnologiei informaţiei şi al comunicaţiilor, conform unui comunicat al ADR, citat de Agerpres.
"Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) împreună cu consorţiul Deloitte şi Reff & Asociaţii, au organizat, marţi, 27 iunie, o dezbatere cu tema "Cadrul de reglementare în domeniul transformării digitale a administraţiei publice. Realizarea interoperabilităţii în domeniul tehnologiei informaţiei şi a comunicaţiilor", lucrările atelierului fiind deschise de domnul Bogdan-Gruia Ivan, ministrul cercetării, inovării şi digitalizării. Principalul subiect dezbătut în cadrul atelierului de lucru a fost propunerea de Norme de Referinţă pentru Realizarea Interoperabilităţii în domeniul tehnologiei informaţiei şi al comunicaţiilor (NRRI), elaborată de ADR în concordanţă cu Legea 242/2022 privind schimbul de date între sisteme informatice şi crearea Platformei Naţionale de Interoperabilitate", se menţionează în comunicat.
Evenimentul face parte dintr-un proiect amplu pe care Autoritatea pentru Digitalizarea României îl implementează, denumit "Cadru strategic pentru adoptarea şi utilizarea de tehnologii inovative în administraţia publică 2021-2027 - soluţii pentru eficientizarea activităţii", cofinanţat din Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020, SIPOCA 704.
Potrivit sursei citate, obiectivul elaborării NRRI este stabilirea practicilor şi procedurilor de cooperare pentru autorităţile centrale şi locale pentru realizarea schimbului de date în administraţia publică şi a dezvoltării de servicii IT&C interinstituţionale.
Urmărind o abordare cuprinzătoare, NRRI îşi propune să definească reguli şi standarde tehnice ca bază pentru interoperabilitatea şi compatibilitatea platformelor, aplicaţiilor, sistemelor informatice existente sau care urmează să fie dezvoltate, precum şi pentru standardizarea proceselor şi a datelor.
Astfel, cetăţenii şi mediul de afaceri vor beneficia de servicii publice integrate, calitativ superioare, precum şi de reducerea sarcinii administrative în procesul de accesare a serviciilor publice, se arată în comunicat.
La rândul său, Dragoş-Cristian Vlad, preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României, a subliniat că ADR depune eforturi constante pentru adoptarea celor mai bune practici de cooperare între autorităţi în vederea susţinerii transformării digitale şi consolidării performanţelor în actul de e-guvernare.
"Interoperabilitatea sistemelor informatice şi schimbul de date interinstituţional se află în centrul preocupărilor noastre şi constituie subiecte ce comportă ample dezbateri de ordin legislativ, tehnic, organizaţional şi strategic. Normele de referinţă pe care le supunem astăzi dezbaterii stabilesc condiţiile şi termenii de conformitate sub forma unui nucleu tehnic şi semantic comun, la care autorităţile si institutiile publice trebuie să se alinieze, în conformitate cu Legea nr 242/2022", a spus Dragoş-Cristian Vlad, preşedintele ADR.
La rândul său, în calitate de project manager al proiectului, Alina Pârâială a precizat că, în contextul obiectivelor ambiţioase şi măsurabile ale Deceniului digital al Europei, interoperabilitatea sistemelor informatice se poziţionează în centrul eforturilor intra şi interinstituţionale şi în corelaţie directă cu numeroase alte demersuri de politică publică ce compun viziunea de e-guvernare a României pe termen lung, printre care: dezvoltarea competentelor digitale ale angajaţilor din administraţia publică, consolidarea maturităţii digitale a instituţiilor publice, furnizarea de servicii publice digitale, precum şi o mai bună cunoaştere şi adopţie a tehnologiilor inovative în economie şi societate, interoperabilitatea fiind totodată o precondiţie pentru facilitarea procesului de transformare digitală a administraţiei publice centrale şi locale.
Contribuţiile reprezentanţilor instituţiilor care administrează registre de bază, respectiv ai Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Educaţiei, Ministerului Justiţiei, Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Oficiului Naţional pentru Registrul Comerţului, Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale, precum şi ai Autorităţii pentru Digitalizarea României şi ai Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării, care au fost expuse în cadrul atelierului de lucru, vor fi integrate în conturarea reperelor normative şi tehnice pentru implementarea interoperabilităţii sistemelor informatice din administraţia publică centrală şi locală din România, se mai menţionează în comunicat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 28.06.2023, 08:04)
Încă se cer hârtii semnate, neacceptandu-se e mailuri.
Vezi ANPC, vezi CNCD, vezi Bănci etc