ADRIAN MIHAI, FAN COURIER: "Infrastructura deficitară ne anulează investiţiile"

RAMONA RADU
Ziarul BURSA #Companii / 27 martie 2019

 Adrian Mihai: "Tot efortul nostru este diminuat de starea infrastructurii de la noi din ţară. Noi, firmele private, ne-am făcut partea noastră de treabă spre a câştiga timp şi productivitate, dar dacă autorităţile nu ne vor ajuta să beneficiem deo infrastuctură aşa cum merităm, nu o să facem nimic".

Adrian Mihai: "Tot efortul nostru este diminuat de starea infrastructurii de la noi din ţară. Noi, firmele private, ne-am făcut partea noastră de treabă spre a câştiga timp şi productivitate, dar dacă autorităţile nu ne vor ajuta să beneficiem deo infrastuctură aşa cum merităm, nu o să facem nimic".

Fan Courier a investit 26 milioane de euro într-un hub, în apropiere de Bucureşti

Starea proastă a infrastucturii rutiere la nivel naţional anulează eforturile pe care companiile private le întreprind pentru a-şi mări gradul de eficienţă şi productivitate, a subliniat Adrian Mihai, managing partner Fan Courier.

Fan Courier a inaugurat, la finele anului trecut, un nou hub, în proximitatea Capitalei, astfel că a reuşit să îşi eficientizeze activitatea.

Domnia sa a declarat: "Construcţia noului hub, din Ştefăneştii de Jos, a durat aproape trei ani. (...). Noul depozit nu a fost gândit pentru prezent, dat fiind că are capacitatea să lucreze de trei ori peste ceea ce avem acum. L-am gândit pentru viitor şi sunt sigur că în viitorul apropiat, şi nu doar datorită e-commerce-ului, va creşte numărul de expediţii. România este cu mult în spatele ţărilor din Vest ca procent în online din total vânzări, iar în hub-ul inţial, banda de sortare avea 66 de tobogane. La hub-ul nou, avem două sortatoare, cu o capacitate de sortare totală de 39.000 de colete pe oră, iar cele 312 tobogane sunt deservite de 156 de oameni. Dacă la vechiul hub, 100.000 de colete erau sortate în nouă ore, la noul depozit, timpul este redus la jumătate pentru acelaşi număr de colete".

Investiţia în noul hub s-a cifrat la 26 de milioane de euro, compania reuşind să sporească gradul de eficienţă, întrucât, acum, fiecare camion pleacă din depozit mai repede cu 1 oră -1 oră şi jumătate, a mai explicat reprezentantul Fan Courier, adăugând că, în medie, într-un camion/TIR intră aproximativ 20 de tone, adică 2.000 de colete.

Cu toate acestea, domnul Mihai a atras atenţia: "Tot efortul nostru este diminuat de starea infrastructurii de la noi din ţară. Noi, firmele private, ne-am făcut partea noastră de treabă spre a câştiga timp şi productivitate, dar dacă autorităţile nu ne vor ajuta să beneficiem de o infrastuctură aşa cum merităm, nu o să facem nimic. (...). Noi ne dorim să plătim salarii ca în Vest, dar dacă nu obţinem productivitate la fel ca acolo, nu vom putea niciodată să facem asta. Când vin dimineaţa la birou, mă uit peste rapoartele cu traseele parcurse de maşini, şi văd că, degeaba au plecat mai repede de aici, pentru că sunt blocate pe Valea Oltului sau cine ştie pe unde. Fără ajutorul autorităţilor nu vom putea niciodată să plătim aceleaşi salarii, pentru că nu avem aceeaşi productivitate, deşi le oferim angajaţilor noştri condiţii tehnice şi echipamente similare".

În ceea ce priveşte aşteptările pe care compania le are pentru anul curent, Adrian Mihai a spus că 2019 prezintă multe incertitudini, în mediul de afaceri nu mai este aceeaşi vervă, companiile fiind în expectativă.

Domnia sa a adăugat: "Anul trecut, remarcam la toţi partenerii noştri de afaceri un optimism major, toţi se aşteptau la creşteri de două cifre ale business-ulor lor. Acum, însă, lucrurile nu mai sunt la fel. Şi situaţia din România şi cea internaţională creează o anumită teamă de a investi, multe companii aşteaptă să vadă ce se întâmplă ca să se hotărască încotro o vor lua".

Potrivit reprezentantului Fan Courier, firma de curierat a înregistrat, anul trecut, un avans al afacerilor de 15-16%, dar creşterea din primele două luni a afacerii a fost de 13,5%, sub nivelul de 15%, pe care şi-l propusese iniţial.

Conform domniei sale, infrastructura, birocraţia şi criza forţei de muncă sunt cele mai importante probleme cu care se confruntă, nu doar Fan Courier, ci firmele din România, în general.

Domnul Mihai a adăugat: "Cred că numărul angajaţilor va mai creşte anul acesta cu încă 5%. Infrastructura este importantă nu doar pentru noi, este importantă pentru toate companiile. O ţară se dezvoltă cu ajutorul şi datorită infrastructurii. Numai dacă ne uităm la A1, este edificator. Şi pe partea stângă şi pe partea dreaptă vedem nişte dezvoltări imobiliare logis-tice extraordinare care înseamnă nu doar investiţii, înseamnă locuri de muncă, înseamnă impozite plătite către stat, înseamnă dezvoltare. Dacă ai construit infras-tructura, firmele private vor investi, iar acei bani se vor întoarce către statul român. Lac să fie că broaşte sunt des-tule. Pentru noi, forţa de muncă este o problemă din ce în ce mai importantă. Am ajuns să aducem oameni de la 110 kilometri din jurul Bucureştiului. Dimineaţa, la noi este ca la autogară, vin şi pleacă microbuze. Zilnic, avem 20 de microbuze cu oameni care vin din jurul Bucureştiului".

Nu în ultimul rând, reprezentantul Fan Courier a anunţat că următoarea investiţie majoră pe care o va face firma de curierat va fi la Cluj, menţionând că mai aşteaptă doar autorizaţia de construire ca să poată porni construcţia, iar investiţia se va ridica la aproximativ 5-6 milioane de euro.

Totodată, la finele anului trecut, Adrian Mihai afirma că 2018 a fost anul cu cele mai mari investiţii din istoria companiei, de peste 27,5 milioa-ne de euro, cu circa 50% peste estimările iniţiale.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Sa va spun eu realitatea. Salariile nu sau mărit de 4 ani iar productivitatea nu creste deoarece salariile sunt foarte mici iar angajații nu stau mai mult de cateva luni dupa care pleacă. La angajare li se promite ceva iar după gasesc altceva. Un om ca sa învețe cu adevarat ce trebuie sa faca durează câteva luni bune. Ca exemplu unui curier ca sa învețe toate procedurile ai trebuie o perioadă de cel puțin un an deoarece Fan Courier a devenit o firmă care joacă după cum canta fiecare client doar de dragul de a acapara toata piata. Fiecare firma are procedura ei si de aceea toata treaba merge greu. Probabil daca consiliul concurenței ar verifica un pic ce preturi de transport se acordă la unele firme ar lua ceva măsuri dar probabil toti sun cumpărați. Sa nu mai intrăm si in alte detalii pentru ca deja se stiu. Asa ca domnilor nu va mai ascundeti în spatele infrastructurii si a altor motive deoarece asa cum ati clădit acest mastodont de firma la fel o veti duce in groapa daca nu veniti sa vorbiti cu angajați și nu veti marii salariile si nu veti face ca acei angajați sa fie mândri că lucrează la Fan Courier!!!

    1. Foarte de acord cu Dvs,desi s-ar putea sa nu intereseze pe nimeni,inclusiv conducerea Fan Courier,,sau mai ales conducerea ,pe principiul "cainii latra..caravana trece".

      De ceva vreme(cam vreo 2 ani aprox) ,daca este interesat cineva din conducerea Fan Courier, problemele sunt grave in sistemul lor si anume :angajatii fac tot ce pot,desi nu sunt nici amabili nici macar politicosi,dar sunt suprasolicitati-de cele mai multe ori spun ca trebuie sa acopere doua zone in loc de una,situatia treneaza de ceva vreme;eu vorbesc din perspectiva unui client care are contract cu ei de ceva vreme si am avut mai multe incidente la livrare sau la primire de colete.Ultima oara am facut comanda prin aplicatia "cheama curier", mi s-a confirmat,informatic preluarea comenzii;dupa ora 13-14 am sunat sa intreb de ce nu vine nimeni,mi s-a spus ca va veni cineva pana la final de program si.....nu a venit nimeni. 

      A doua zi,preluarea plicului(da,era doar un plic cu documente,dar era urgent pentru mine) s-a facut doar dupa cateva telefoane . 

      Sunt foarte de acord cu Dvs.,iarasi: 

      am avut un incident in care curierul mi-a refacut chitanta de incasare de 2 ori .Operatiunea s-a repetat cam vreo luna si ceva,dupa ce am scos din contabititate prima chitanta,etc.etc.Eu nu invinuiesc angajatul,CI FIRMA: 

      firma are deja o atitudine de "lasa ca merge si asa". 

      Domnilor patroni de la Fan Courier,afacerea Dvs.este laudabila,jos palaria pentru realizari. 

      Am citit acest articol din curiozitate si pentru faptul ca pe site-ul Fan Courier nu am gasit nicaieri o sectiune in care sa avem dreptul,noi,clientii, sa depunem o plangere/petitie sau altceva. 

      Ne chinuim sa sunam ;daca ni se raspunde, la un telefon, unde un angajat al Dvs.,stresat ne raspunde cu chiu cu vai ,ca va veni cineva dupa ceva vreme. 

      Sunt si alte firme de curierat;preturile sunt mai mari,adevarat,dar serviciile sunt decente. 

      Eu sunt un client.Dvs.sunteti un prestator.Din nefericire, serviciile Dvs.nu sunt nici macar pe masura preturilor minime.Curierat rapid inseamna asumarea responsabilitatii de a oferi un serviciu de curierat decent. 

      Ati crescut atat de mult incat nu va mai intereseaza foarte mult nici angajatii nici clientii? 

      Si infrastructura nu cred ca este problema cea mai mare.Eu am impresia ca dati vina pe infrastructura (deficitara in Romania,de acord) pentru a justifica deficientele din propriul sistem. 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5124
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2344
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7993
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.8318

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb