Asociaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Informaţionale (ADSI) organizează în data de 19 aprilie 2016, la Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică, Bucureşti, conferinţa pe tema "Chief Information & Innovation Office. Pentru eliminarea birocraţiei în România. În avantajul cetăţenilor".
În cadrul evenimentului se vor dezbate, pentru prima oară în România, soluţiile pentru îmbunătăţirea activităţii instituţiilor publice, astfel încât acestea să lucreze doar în folosul cetăţenilor şi cu cât mai puţină birocraţie.
Conferinţa reuneşte reprezentanţi ai administraţiei publice din România, cât şi reprezentanţi din state, implicaţi în îmbunătăţirea funcţionarii administraţie publice în domeniul guvernantei digitale, cu rezultate în creşterea interoperabilităţii şi securităţii sistemelor de guvernare, controlului creşterii economice şi reducerii cheltuielilor bugetare, inclusiv reducerea posibilităţilor de corupţie.
Dezbaterea va analiza realizarea reorganizării şi îmbunatăţirii funcţionarii administraţiei publice din România prin înfiinţarea unui birou de tip Chief Information Office. Această nouă structură, concepută în spiritul Agendei Digitale pentru Europa 2020, va avea un rol de inovare continuă a modului de funcţionare a acestora, inclusiv a tehnologiei, procedurilor şi standardelor de funcţionare.
În prima sesiune a dezbaterii se va discuta despre: necesitatea înfiinţării şi rolul Chief Information Innovation Office în administraţia publică centrală şi locală pentru dezvoltarea unei administraţii publice orientate pe satisfacerea nevoilor cetăţenilor şi mediului privat, proiecte actuale şi viitoare care vor asigura interoperabilitatea, eficacitatea şi eficientă administraţiei publice în condiţii de securitate, dar şi despre implementarea cadrului de interoperabilitate pentru instituţiile publice, inclusiv pentru servicii transfrontalier. Un alt subiect pe agenda dezbaterii se va referi la crearea de cloud guvernamentala cu impact asupra creşterii economice, asupra reducerii cheltuielilor bugetare.
Sesiunea a doua a dezbaterii este rezervată discuţiilor despre implementarea unui sistem unic, centralizat de identificare şi autentificare, valabil pentru toţi cetăţenii şi pentru organizaţii (certificat digital, parola unica introdusă o singură dată, amprente digitale etc), standarde pentru arhivarea electronică a documentelor, dezvoltarea unui sistem de monitorizare şi control al atacurilor cibernetice şi a unui sistem de integrare a sistemelor publice şi private.
Printre speakerii confirmaţi ai evenimentului se numără:
Vasile DÎNCU - Vice-Prim Ministru, Ministru pentru Dezvoltare Regională şiAdministraţie Publică (MDRAP)
- Marius Raul BOSTAN - Ministrul Comunicaţiilor şi pentru Societatea Informaţională (MCSI)
- Daniel OAJDEA - Preşedinte - Comisia pentru Tehnologia Informaţiilor şi Comunicare Camera Deputaţilor
- Dragos PÎSLARU - Consilier de Stat - Cancelaria Primului Ministru al României
- Radu PUCHIU - Secretar de Stat - Cancelaria Primului Ministru al României
- Prof. Dr. Reinhard POSCH - Chief Information Officer - Guvernul Federal al Austriei
- Arthur Joseph RIEL - Chief Enterprise Arcchitect - Banca Mondială
- Stela MOCANU - Former Chief Information Officer - Republica Moldova
- Cătălin MARINESCU - Preşedinte - Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii - ANCOM
- Luisita GUANLAO - Lead Information Officer - Information Technology Solutions - Banca Mondială
- Marcel OPRIŞ - Director General - Serviciul de Telecomunicaţii Speciale - STS
- Doina BANCIU - Director General - Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică - ICI Bucureşti
- Varujan PAMBUCCIAN - Deputat - Comisia pentru Tehnologia Informaţiilor şi Comunicaţiilor - Camera Deputaţilor
- Florin COZMOIU - Director Cyberint - Serviciul Român de Informaţii - SRI
- Laurent CHRZANOVSKI - Manager Cyber Security in Romania - Swiss Web Academy
- Razvan GRIGORESCU - Manager pentru Securitatea Informaţiilor, CEC Bank
Mai multe detalii despre eveniment, agenda şi speakeri pot fi găsite pe www.adsi.ro