Desi expresia "optimizare SEO" poate fi numita pleonasm ( abrevierea "SEO", provenind de la Search Engine Optimization) in Romania, acest termen a devenit foarte cunoscut marketerilor si antreprenorilor.
Fiind cea mai cautata expresie din domeniu, toate agentiile SEO vizeaza prezenta in Google pe aceasta cautare. Mai mult si concurenta in Google Adwords (anunturi platite la Google) este una dintre cele mai ridicate.
Multi dintre antreprenori nefiind familiarizati cu aceste servicii, se intampla in majoritatea cazurilor sa ajunga "pe mana" unor agentii care ofera servicii de optimizare SEO, de slaba calitate. Acestia ajung sa-si piarda increderea in existenta unor astfel de servicii reale, care aduc rezultate, avand experiente nesatisfacatoare. Se vorbeste in piata de SEO, de o rata de rententie de 4 luni pentru un client. Ori orice business online are nevoie de optimizare SEO permanent. Acest aspect ne vorbeste despre calitatea serviciilor oferite, in general, in aceasta piata. Daca traiti cu senzatia ca acest lucru se petrece doar in Romania, va inselati. Fiind vorba de un serviciu speculativ, bazat pe experienta, cu o cerere foarte mare in piata, situatia se prezinta la fel si la nivel international.
Ce este de facut? Cum alegem o agentie SEO care sa performeze si sa livreze rezultate?
1. Pornind de la ideea ca optimizarea SEO presupune ridicarea site-urilor in top pe anumite expresii de cautare este bine sa cautam in Google expresiile relevante din domeniul SEO. In acest fel identificam agentii care, macar pentru ei, isi fac treaba bine. Trebuie sa facem diferenta intre anunturile platite (marcate cu "Ad" sau "Anunt platit" etc.), de obicei primele 3-4 rezultate din Google, si sa contactam agentiile aflate in topul "Organic" (listarea naturala Google).
2. Trebuie sa avem o discutie ampla cu acestia, despre proiectul nostru, site-ul ce urmeaza a fi optimizat. Nu exista preturi exacte pentru un proiect SEO, fiecare proiect necesita un volum de munca diferit, in functie de situatia existenta a site-ului, de oferta comerciala a acestuia, de valoarea brandului si nu in ultimul rand de competitia online existenta pe acel domeniu de activitate. Numai in urma unei astfel de discutii, agentia de optimizare SEO, ne poate propune un buget.
3. Rezultatele reale obtinute pe alte proiecte cu competitie similara site-ului nostru. Solicitati agentiei cu care va intalniti sa va arate rezultatele obtinute pe proiectele derulate in prezent. Nu luati in calcul expresii fara concurenta in online. Daca o agentie va arata ca ocupa primul loc in Google pe o expresie de tip "gogoserie Vaslui", nu exista o garantie ca vor putea sa va ridice pe primul loc pe o expresie de tip "haine de dama". Luati in considerare concurenta online pentru proiectele prezentate.
4. Optimizarea SEO in 2018 presupune o integrare majora cu marketingul online. Foarte multi antreprenori interpreteaza termenul de "optimizare" ca un artificiu care se face in site. Si astazi sunt necesare cunostinte tehnice de SEO, insa cea mai mare parte a activitatii de SEO in prezent, o reprezinta comunicarea, marketingul, conceptul de business understanding. Aceasta comunicare trebuie sa aiba la baza elementele tehnice cum sunt ancorele folosite, landing page-urile si procentul acestora in numarul total de backlinkuri. Nu mai vorbim de densitatea de cuvinte cheie folosita sau de arhitectura de linkuri a site-ului.
5. Atentie la experienta "specialistilor SEO" din agentia cu care colaborati. Pentru a gandi o strategie SEO in 2018, sunt necesare abilitati de intelegere a business-ului, a pietei in care activati, pentru a putea comunica foarte bine punctele forte pe care le aveti, in competitia cu altii. De asemenea sunt necesare notiuni de marketing clasic, pentru a putea comunica intr-un mod atractiv publicului tinta. Daca mai adaugam si o experienta in aceasta activitate de minim 3 ani, va veti gandi ca este foarte greu sa gasesti oamenii cu aceste calitati.
Intr-adevar, date fiind cele enumerate mai sus, este dificil sa gasesti agentia potrivita, insa nu este imposibil. Cel mai important este sa nu "aruncam banii pe fereastra" si sa luam decizii in cunostinta de cauza. Speram ca acest articol sa va ajute in a identifica agentia de SEO care sa lucreze pentru voi si care sa livreze rezultatele asteptate. Serviciile SEO nu pot fi comparate dupa ofertele de pret iar acest lucru ar trebui inteles cat mai repede de toti marketerii.