Continuând campania "Un consumator informat este un consumator protejat", Asociaţia Furnizorilor de Energie din România - AFEER informează consumatorii că îşi pot alege furnizorul de energie electrică şi oferta care li se potriveşte cel mai bine pe tot parcursul anului, fără a fi supuşi unei limitări de timp, se arată într-un comunicat remis redacţiei.
Aceştia pot opta pentru păstrarea furnizorului, cu care au deja semnat un contract, sau pentru schimbarea lui, indiferent de localitatea în care se află.
În cazul celor care beneficiază de oferta pentru serviciul universal, membrii AFEER care sunt furnizorii acestora vin în sprijinul lor cu reduceri de preţuri. Toate facturile la electricitate aferente serviciului universal emise după publicarea Ordinului ANRE nr. 5/20 ianuarie 2021 vor conţine discountul asumat public de către fiecare furnizor în parte, în condiţiile în care consumatorul alege să accepte o ofertă de piaţă concurenţială a acestui furnizor. Astfel, preţul pentru serviciul universal va fi redus până la nivelul preţului din oferta concurenţială pentru perioada începând cu 1 ianuarie 2021. De asemenea, consumatorii vor regăsi în facturile viitoare informaţii separate legate de preţul pentru serviciu universal şi reducerea oferită de companie.
"Furnizarea de energie electrică are mai multe caracteristici în afara preţului de care clienţii ar trebui să ţină cont. Vorbim despre facturare, platforme digitalizate, centre de relaţii cu clienţii, timp de răspuns la solicitări, termene de plată, penalităţi, limitări etc. De aceea este imperios necesar ca preţul să fie unul dintre criteriile clienţilor în alegerea unei oferte la electricitate şi nu efectul definitoriu.
Membrii AFEER care sunt şi furnizori de ultimă instanţă îşi respectă angajamentele faţă de clienţii beneficiari ai ofertelor de serviciu universal şi vin în întâmpinarea lor cu reducerile de preţ aplicate lunar, cel puţin până la finalul lunii iunie 2021. Pentru cei ce vor să-şi schimbe contractele cu unele pe piaţa concurenţială, furnizorii de energie electrică membri AFEER prezintă o gamă importantă de oferte ce conţin produse şi servicii cu valoare adăugată şi garanţia unor preţuri fixe pe anumite perioade de timp clar menţionate", spune domnul Cristian Culea, membru în Comitetul Director al AFEER.
"Înainte de a alege furnizorul de energie electrică, analizaţi cu atenţie oferta de preţ şi condiţiile asociate preţului de furnizare a energiei electrice. Atenţie la componentele de preţ, la termenul şi modalitatea de plată ale facturii sau la modalitatea de transmitere şi de preluare a indexului contorului, precum şi la bonitatea furnizorului. Trecerea de la serviciul universal la piaţa concurenţială sau schimbarea ofertelor concurenţiale nu afectează cu nimic alimentarea cu electricitate a consumatorilor casnici. Este bine, însă, ca şi clientul să noteze şi fotografieze indexul în ziua schimbării furnizorului", recomandă domnul Ion Lungu, preşedinte AFEER.
Toţi clienţii finali de energie electrică au dreptul să îşi schimbe furnizorul, cu respectarea condiţiilor contractuale, în termen de 21 de zile de la data solicitării. Responsabilitatea stabilirii Nr. Registrul Special Judecătoria Sector 2 Bucureşti: 146 / 07.12.2006; Capital social: 4.200 RON indexului corespunzător datei schimbării furnizorului revine operatorului de distribuţie de energie electrică la care este racordat locul de consum. Operatorii de distribuţie deservesc nediscriminatoriu toţi furnizorii şi nu se pot schimba, indiferent de furnizorul ales.
De reţinut că liberalizarea pieţei de energie nu duce la deconectarea clienţilor. Mai mult, trecerea de la un furnizor de ultimă instanţă (FUI) la alt furnizor, FUI sau furnizor concurenţial, nu implică niciun cost suplimentar sau modificări tehnice, cum ar fi schimbarea contorului electric.